به گزارش ایرنا، دکتر بابک عدلی روز پنجشنبه به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران افزود: 13 میلیارد و 200 میلیون ریال پارسال در قالب 2 هزار و 100 نسخه پزشکی کمک دارویی به بیماران پیوندی و 52 میلیارد و 500 میلیون ریال نیز در قالب 6 هزار و700 نسخه به بیماران ام اس استان کمک هزینه درمانی پرداخت شده است.
وی توضیح داد: در این مدت 60 میلیارد ریال کمک هزینه درمانی به ازای پنج هزار و 400 نسخه پزشکی برای بیمارانی که تحت شیمی درمانی قرار دارند و همچنین 37 میلیارد ریال در قالب 482 نسخه پزشکی برای بیماران سرطانی که رادیوتراپی شدند کمک هزینه پزداخت شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی گفت: برای بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی نیز که در زمره بیماران خاص طبقه بندی شده اند در 9 ماه پارسال در مجموع 58 میلیارد ریال کمک هزینه دارو و درمان توسط بیمه تامین اجتماعی استان پرداخت شد.
دکتر عدلی افزود: فرانشیز درمانی برای بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و پیوندی 100درصد، بیماران ام اس 90 درصد و بیماران سرطانی 70 تا 100 درصد است.
وی یادآور شد: پرداخت کمک هزینه برای 100 قلم دارو در تعهد بیمه تامین اجتماعی است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: شمار پرونده های فعال و غیرفعال بیماران سرطانی و شیمی درمانی بیمه شده تامین اجتماعی استان درحال حاضر 3 هزار و 500 مورد است.
دکتر عدلی توضیح داد:تامین اجتماعی به عنوان دومین تولید کننده درمان کشور در دولت تدبیر و امید همراه و همگام با برنامه تحول نظام سلامت بوده و در این راستا اقدامات هدفمند در حوزه خدمات به بیماران سخت درمان و پذیرش تعهدات بیماران خاص را دنبال کرده است.
وی توضیح داد: درحال حاضر 35 بیمار دیالیزی شهرستان شازند در 2 شیفت در بیمارستان این شهرستان خدمات می گیرند و در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک نیز با کمک خیران بخش دیالیز با خدمات کیفی راه اندازی شد که در کاهش بار مراجعات دیالیز در حوزه دولتی اثرگذاری مستقیم دارد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: اگرچه هزینه های همراهی با برنامه تحول نظام سلامت برای سازمان سنگین است و تمامی آن از منابع درآمدهای تامین اجتماعی تامین می شود اما، این رسالت را وظیفه می داند و معتقد است که زنجیره سلامت در تمامی بخش ها با هم پیوستگی دارد و برای ارائه خدمات کیفی به مردمی تمامی حوزه سلامت باید هدفمند و برنامه محور در کنار هم حرکت کنند.
دکتر عدلی خاطرنشان کرد: کیفیت درمان یکی از اهداف کلان برنامه تحول نظام سلامت است و حوزه نظارت بر سلامت اهمیت ویژه دارد و اینکه برخی از مسئولان مکرر بدهی بیمه ها را عامل بی کیفیتی خدمات مطرح کنند صحیح نیست چرا که شرکت های دارویی وابسته به بیمه نیز از حوزه دولتی سلامت طلب دارند اما در ارائه خدماتشان کمترین کوتاهی را ندارند.
وی یادآور شد: در مراکز بیمارستانی و درمانگاه های تخصصی تامین اجتماعی در استان مرکزی پارسال چهار میلیون و 300 هزار بار مراجعه ثبت شده که به ازای هر بیمه شده تامین اجتماعی استان چهار و نیم بار مراجعه در سال به مراکز درمانی صورت گرفته است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی میانگین ضریب اشغال تخت را در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان در سال گذشته 85 درصد عنوان کرد و افزود: 19 هزار عمل جراحی پارسال در مراکز درمانی این استان انجام شده است.
وی با بیان اینکه یکهزار مرکز درمانی در طرف قرار داد و خرید خدمت درمان غیرمستقیم تامین اجتماعی استان مرکزی هستند گفت: افتتاح دو مرکز درمانگاهی شهرستان های خمین و دلیجان، اورژانس جدید بیمارستان شهید چمران ساوه با 22 تخت درمانی، اتمام عملیات هتلینگ بیمارستان های امام خمینی (ره) اراک و شهید چمران ساوه و اقدامات بهسازی فضای فیزیکی بیمارستان شازند، بهره برداری از 2 بخش بستری در بیمارستان شازند و ارتقاء هتلینگ آن ، بلوک زایمان پیشرفته در بیمارستان اراک با 11 تخت LDR، امکانات زایمان بدون درد و زایمان در آب و نوسازی سیستم های تشخیصی آنالوگ به دیجیتال و نوسازی ناوگان حمل و نقل درمانی (آمبولانس) استان از اقدامات انجام شده در سال گذشته در استان است.
دکتر عدلی بیان کرد: در اسفند ماه پارسال فرایند حذف دفترچه از مراکز درمانی تامین اجتماعی استان با موفقیت انجام شد و مرحله دوم این طرح امسال در مراکز دولتی و خصوصی در دست انجام است که پایلوت آن استان یزد دیده شده است.
وی توضیح داد: سیستم HISو سایر تجهیزات و زیرساخت ها و نرم افزارهای لازم برای این طرح مهم با چهار میلیارد ریال اعتبار از سه سال قبل در استان مرکزی مهیا شده بود و در مرحله دوم اجرای این طرح باید تمامی مراکز طرف قرار داد دولتی و خصوصی و مطب ها به کامپیوتر و اینترنت پرسرعت مجهز باشند و موارد تشویقی خاص نیز برای اجرایی شدن این طرح پیش بینی شده است.
دکتر عدلی عنوان کرد: طرح حذف دفترچه درمانی ضمن آنکه بانک اطلاعاتی الکترونیکی از پیشینه و سوابق درمانی بیمار ایجاد می کند، معضل نسخ ناخوانا، اشتباهات دارویی در داروخانه ها را حل کرده و در یکپارچه سازی مراجعات پزشکی و تکرار غیرضروری داروها و یا تداخل دارویی نقش آفرینی مستقیم دارد.
وی گفت: برای این منظور سیستم اعطای کارهای هوشمند رایتل جایگزین دفترچه درمانی می شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، اجرای و راه اندازی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی شهر تفرش با زیربنای چهار هزار متر مربع و بیش از 12 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز آن را از طرح های مهم امسال این مدیریت عنوان کرد.
دکتر عدلی افزود: ساخت و تجهیز بخش مراقبت های ویژه ICUدر بیمارستان شازند با مشارکت خیر و بهسازی بخش های مراقبت ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) اراک شامل ICu ،CCU وNICU(مراقب ویژه نوزادان) هر کدام با هشت تخت بستری و با برآورد اعتبار 15 میلیارد ریال امسال با مشارکت خیران انجام می شود.
وی اظهار کرد: مجوز ساخت درمانگاه زرندیه نیز گرفته شده و سه هزار متر زمین برای آن از طریق شهرداری تامین شده است.
دکتر عدلی با بیان اینکه 300 تخت بیمارستانی فعال در مراکز ملکی درمان استان وجود دارد، گفت: امسال 28 تخت بیمارستاتی به شمار خدمات بستری استان اضافه می شود.
940 هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و علاوه بر 1000 مرکز طرف قرارداد درمانی، سه بیمارستان و هفت درمانگاه تخصصی در این استان نیز به صورت مستقیم خدمات به مردم دارند.
6013/6992/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.