به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این طرح به طول 60 کیلومتر خط اصلی و 100 کیلومتر خطوط فرعی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 90 میلیارد ریال یکی از طرح های عمرانی برجسته استان است.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر جبران کمبود آب شهر تفرش، 41 روستا از آب شرب این خط انتقال بهره مند می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: حل مشکل کمبود آب شهرتفرش از مهمترین موضوعاتی است که در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد و باید پروژه انتقال آب هفتیان به تفرش براساس توافقات صورت گرفته بین کارفرما و پیمانکار در اسرع وقت انجام شود.
وی، در خصوص عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد کوچری به شهر ساوه نیز گفت: تامین کمبود آب شهر ساوه از طرح های مصوب سفر هیات دولت به استان مرکزی است که با پیش بینی اعتباری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال در دست اجرا است.
فیلی گفت: طول خط لوله این طرح 131 کیلومتر است که از تصفیه خانه دودهک دلیجان تا مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر ساوه را در بر می گیرد و خرید لوله های فولادی آن به قطر 900 میلی متر بر عهده شرکت آب منطقه ای استان و انجام عملیات حفاری و نصب لوله ها طی قرار دادی به پیمانکار محول شده است.
وی ادامه داد: این طرح در صورت تامین اعتبار لازم تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد و علاوه بر حل مشکل کمبود آب شرب شهر ساوه ، به 27 روستای مسیر خط انتقال نیز آبرسانی می شود.
شهرستان تفرش با جمعیت 25 هزار و 912 نفردر 90 کیلومتری اراک قرار دارد.
شهرستان ساوه با جمعیتی بالغ بر 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.