محمدصادق قائمی روز دوشنبه در حاشیه جشنواره خیران مدرسه ساز ساوه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از یک هزار و 700 خیر مدرسه ساز در این استان فعالیت داشته اند که یکهزار و 540 خیر حقیقی و بقیه خیران حقوقی هستند.
وی اظهار کرد: 224 طرح با اعتبار 410 میلیارد ریال در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان توسط خیران تقبل و محقق شده است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: این استان از نظر تعداد فضاهایی که توسط خیران مدرسه ساز در سال گذشته ساخته شد در رتبه نخست کشور قرار داشت.
قائمی یادآور شد:73 طرح بزرگ با زیربنای 80 هزار متر مربع و سرمایه گذاری 750 میلیارد ریال از سال های 93 تا 95 در حوزه مدرسه سازی نیمه کاره بود که پارسال 21 طرح آن با کمک خیران تکمیل شد.
وی در خصوص فضاهای فرسوده آموزشی استان مرکزی افزود: نیمی از فضاهای آموزشی فرسوده استان پارسال بهسازی شد و به بهره برداری رسید و بقیه طرح ها در دست اقدام است.
مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی بیان کرد: 35 درصد از فضاهای آموزشی این استان نیازمند تخریب و بازسازی و یا مقاوم سازی است و برنامه بهسازی آن ها با کمک خیران و اعتبارات دولتی دیده شده است.
قائمی اضافه کرد: به منظور بهسازی و مقاوم سازی این فضاهای آموزشی یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی نوزدهمین جشنواره تجلیل از خیران مدرسه ساز استان مرکزی هفتم اردیبهشت ماه جاری در اراک برگزار می شود.
227 هزار دانش آموز در2 هزار و 269 مرکز آموزشی استان مرکزی تحصیل می کنند.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.