حسن یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته 14 هزار و 700 متر مربع اراضی ملی ساوه با همکاری یگان حفاظت از تصرف افراد سود جود خارج شده است.
وی اظهار کرد: افراد سود جو با ساخت و سازهای عمرانی و درختکاری های غیر مجاز در این مناطق اقدام به تصرف کرده بودند که با حکم دادستانی نسبت به تخریب بناهای ساخته شده و بازپس گیری این اراضی اقدام شد.
یوسفی توضیح داد: هرگونه ساخت و ساز در اراضی حاشیه قانونی راه ها، زمین های شهری فاقد مالک و اراضی حاشیه شهرها باید با مجوز اداره راه و شهرسازی صورت گیرد در غیر اینصورت این اراضی به عنوان زمین های ملی و دولتی محسوب می شود.
وی از مردم خواست قبل از هر گونه اقدام در خصوص خرید زمین و ملک ابتدا استعلام لازم از مدیریت املاک و حقوقی اداره راه و شهرسازی بعمل آورند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.
به گفته یوسفی اداره راه و شهرسازی طبق ماده 690 قانون مجازات اسلامی و تبصره 1 از ماده قانون ایمنی و حریم راه و راه آهن و همچنین با هدف حفظ و صیانت از اراضی ملی و اقدام به موقع و اخذ احکام قضایی نسبت به رفع تصرف عمل می کند.
وی گفت: ارزش اراضی بازپس گیری شده 16 میلیارد و 500 میلیون ریال است.
وی با اشاره به وجود 12 هزار هکتار اراضی ملی در ساوه افزود: امسال با ساماندهی مناسب گشت های حفاظتی نسبت به شناسایی به موقع متصرفان اقدام می شود.
یوسفی بیان کرد: توجه نکردن به مباحث حقوقی تصرف و خریداری زمین در برخی موارد منجر به ایجاد مناطق حاشیه ای و یا سکونتگاه های غیر رسمی می شود که با همکاری دستگاه قضایی و یگان حفاظت راه و شهرسازی از بروز این معضل جلوگیری می شود.
وی تصریح کرد: از مردم انتظار می رود در صورت شناسایی افراد متخلف در رابطه به تصرف اراضی ملی مراتب را به اداره راه و شهرسازی اعلام نمایند تا نسبت به حفظ این اراضی اقدام شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.