رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش استان مرکزی در حاشیه این رقابت ها در گفت و گو با ایرنا افزود: این مسابقات با حضور 100 دانش آموز در قالب 33 تیم شامل 18 تیم در رشته ربات های جنگجو و 15 تیم در رشته تعقیب خط از شهرستان های اراک، ساوه، خمین، زرندیه و تفرش به مدت یک روز برگزار شده است.
سید رحیم محمدی ادامه داد: نحوه برگزاری این مسابقه در رشته ربات های جنگجو به صورت حذفی و ربات های تعقیب خط به صورت امتیازی است و بر این اساس نفرات برتر رشته ها معرفی و از آنان تقدیر می شود.
رئیس ناحیه یک آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در این دوره از مسابقات در رشته ربات های جنگجو قدرت و وزن ربات و در رشته تعقیب خط سرعت حرکت ربات بر روی مسیرهای تعیین شده مورد نظر بوده و در رشته ربات های جنگجو، ربات های قوی تر که از وزن کمتری برخوردار باشند شانس بیشتری برای برنده شدن دارند.
محمدی گفت: بیشتر ربات های حضور یافته در این دوره از مسابقات از مقام های کشوری برخوردار هستند به طوری که یکی از این ربات ها سال گذشته مقام دوم مسابقات رباتیک کشور را کسب کرده است و امسال نیز در لیگ امداد گر b دانش آموزی( Iran Open 2017) توانسته در مرحله نیمه نهایی این مسابقات حضور یابد.
وی خاطر نشان کرد: ارتقاء کیفیت آموزشی و شکل گیری فعالیت های علمی در بین دانش آموزان و حضور با قدرت استان مرکزی در مسابقات رباتیک کشوری از جمله اهداف برگزاری این مسابقات است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
روبوکاپ عنوان مسابقاتی بین‌المللی در زمینه دانش روباتیک و هوش مصنوعی است که بصورت سالیانه توسط فدراسیون بین‌المللی RoboCup برگزار می‌شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.