حسین بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مدتی است که قنات مستوفی اراک نشتی آب در مجتمع تجاری یاسمن در مجاورت موزه مفاخر اراک دارد و این آبگرفتگی نگرانی احتمال خطر برای این ساختمان و تاسیسات و ساختمان های مجاور دارد که شهرداری موظف است در مهلت تعیین شده موضوع را رسیدگی و رفع خطرات احتمالی کند.
وی گفت:در بازدید انجام شده فرمانداری و مدیرکل بحران استان سامان این موضوع باید در اسرع وقت باشد و تمامی امکانات هلال احمر و آب و فاضلاب نیز در پمپاژ و تخلیه آب انباشته به کار گرفته شود.
فرماندار اراک افزود: در نشست ستاد بحران مقرر شد بررسی طول مسیر آب و رفع انسداد و گرفتگی های احتمالی در طول مسیر قنات توسط شهرداری و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک و سایر دستگاه های مرتبط صورت بگیرد و نتایج علل نشت آب در گزارشی به فرمانداری اراک اعلام شود.
وی افزود: بر اساس مصوبات این نشست شهرداری اراک باید در مسیر قنات و در محل بالا دست ساختمان مذکور نسبت به تغییر مسیر آب اقدام کند.
بختیاری یادآور شد: با توجه به اینکه حفظ امنیت و رفع خطر از ابنیه و ساختمان های در سطح شهر اراک و تامین ایمنی شهروندان از وظایف شهرداری است این نهاد باید نسبت به تامین ملزومات، اقلام کرده و تجهیزات مورد نیاز از جمله پمپ کفکش، تامین منابع مالی در خصوص رفع خطر و کلیه اقدامات مشابه را تا حصول نتیجه دنبال کند.
به گزارش ایرنا، آبگرفتگی و نشتی آب قنات مستوفی در ماه های پایانی پارسال آغاز شد و در حال حاضر حجم و میزان آب رو به افزایش است و خطر نشست زمین و خرابی ساختمان های این منطقه وجود دارد.
درحال حاضر با استقرار تجهیزات تخصصی آب نشت یافته تخلیه و در جوی خیابان رها می شود.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.