دکتر جمشید تقی زاده روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار کرد: کشور و دولت در سال گذشته فراز و نشیب های زیادی را از سرگذراند اما، با تقدیم لوایح کارآمد به مجلس شورای اسلامی تحولات بزرگی رقم خورد که بخشی از آن به ایجاد رنسانس در بخش محرومیت زدایی انجامید.
وی افزود: حاصل تلاش های بهزیستی، وزارت تعاون و همراهی 290 نماینده مجلس مصوباتی بود که برای مثال درحوزه بهزیستی با سیاست های کارشناسی از پزشک محوری به اجتماع محوری رسیدیم و مددجویان بسیاری از آن بهره مند شده اند.
تقی زاده تصریح کرد: در کنار خدمات مطلوب در حوزه بهزیستی ارتقاء موثر در بخش صندوق بازنشستگان تامین اجتماعی حاصل شد و با بسترسازی دولت و لوایح تقدیمی به مجلس تحولاتی کارسازی صورت گرفت.
وی تاکید کرد: مهار فقر با توانمندسازی و کارآفرینی میسر می شود و دولت در این راستا بستر مناسب را آماده کرد چراکه برای دستیابی به قدرت اقتصادی و اجتماعی در جهان از مسیر کارآفرینی فردی و سازمان عبورکرد و به مردم و دولت کارآفرین نزدیک شد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز جمع بندی دولت به این امر انجامید که تولید اشتغال به وزارت تعاون سپرده شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای امسال، ایجاد یک میلیون شغل در کشور هدفگذاری شد که روز یکشنبه این طرح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و با حضور وزیر تعاون از آن دفاع می شود.
وی با تاکید بر اینکه جبران عقب ماندگی کشور نیازمند ائتلاف همه ارکان نظام است، بیان کرد: همت و تعامل سه قوه به منظور رفع مشکلات کشور با جدیت دنبال می شود و این اداره افق های روشنی را برای کشور دارد.
تقی زاده عنوان کرد: لزوم تبدیل شدن به قدرت اقتصادی در جهان و منطقه در ایران، جهاد مدیریتی را می طلبد چراکه این مهم تنها با مدیریت کارآمد حاصل می شود.
وی اظهار کرد:امسال با هدف شکوفایی و جهش دولت پیش بینی شده و باید با به روز کردن خود، معیارهای مناسبی در اختیار مردم قرار داد.
وی یادآور شد: انعکاس عملکرد مثبت دولت به مردم لازم است چرا که دولت در طول عمر چهار سال تلاش بسیاری در راستای تحقق وعده هایش داشته است و باید دستاوردهای آن به مردم منتقل کشود تا ادامه این مسیر آینده ای روشن را برای کشور ترسیم کند.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید با تلاش فراوان مسیر جهانی را برای ایران باز کرد و از صادرات 700 هزار بشکه نفت به سه میلیون بشکه رسیده ایم و علاوه بر آن تحولات بزرگی در زمینه اقتصادی، سیاسی و فرهنگیر حاصل شده که این تدابیر امید و آرامش را در کشور حاکم کرده و ایران به جزیره ای امن در منطقه بدل شده است.
وی با اشاره به اینکه زیباترین دموکراسی دنیا را در انتخابات ایران شاهد هستیم، افزود: مدیران درفضای انتخاباتی کشور باید از ورود به حاشیه ها بپرهیزند تا مبادا رسیدگی به امور مردم تحت الشعاع قرار گیرد و مردم از اقدامات خادمانشان بی اطلاع باشند.
در این نشست مدیرکل امور استان های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد موفق اداره تابعه در استان مرکزی، اظهار کرد: ارتباط بین بخشی موجود در استان مرکزی انسجام عملکردی مناسب را رقم زده است که براساس آن کارکرد مجموعه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی رضایت بخش است.
خلیل حنیف عنوان کرد: نشست های شورای هماهنگی به واسطه حضور 11 مدیرکل استان بستر مناسبی برای پیشبرد امور است که به اتخاذ تصمیمات سازنده می انجامد.
وی گفت: عملکرد مناسب دولت و اجرایی شدن تصمیمات درست باید به مردم انعکاس داده شود چراکه دولت با وجود همه تنگناهای مالی و بودجه ای کشور را در مسیر پیشرفت قرار داده است و باید از این دستاوردهای قدرتمندانه دفاع شود.
در این نشست از اعضای شورای هماهنگی مدیران استان تجلیل شد و تفاهم نامه سه جانبه نیز بین ادارات کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، بهزیستی و فنی و حرفه ای با هدف ارتقاء سطح توانمندی و مهارتی به منظور دستیابی به اشتغال پایدار به امضا رسید.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.