دکتر محمد کریم الدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: براساس اعلام معاونت فنی و آماری دفتر طرح و آمار سازمان سنجش کشور،این دانشگاه پش از دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی برق رتبه دار جذب دانشجوی ارشد است.
وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف با کسب امتیاز 36 و 44 صدم درصد در رتبه نخست جذب دانشجوی ارشد رشته برق کشور و دانشگاه صنعتی اراک با امتیاز 46 و 41 صدم درصد بر سکوی دوم قبولی در کارشناسی ارشد در دوره روزانه قرار دارد.
مدیرگروه رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: دانشگاه صنعتی اراک در بین دانشگاه های کشور عنوان بیستم و در میان دانشگاه های فنی مهندسی هجدهم و نیز در بین دانشگاه های صنعتی کشور جایگاه ششم را در قبولی دوره های روزانه آزمون کارشناسی ارشد کشور درسال 1395 را دریافت کرده است.
وی گفت: این ارزیابی هر سال توسط سازمان سنجش کشور برای مراکز آموزش عالی انجام می شود و امسال با توجه به انگیزه بالای دانشجویان در استان مرکزی این افتخار برای دانشگاه صنعتی اراک کسب شد.
دکتر کریم الدینی اضافه کرد: استان مرکزی به لحاظ جغرافیایی و منطقه ای و به دلیل استقرار و ارتباطات صنعتی انگیزه و امید به کار بیشتری را در بین دانشجویان ایجاد می کند و بار علمی اعضای هیات علمی این دانشگاه و گروه مهندسی برق ، هدایتگری موثر رشد علمی و پذیرش دانشجو در این دانشگاه از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
وی بیان کرد: رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اراک در هر دوره بین 20 تا 30 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد را جذب می کند و در حال حاضر با 9 عضو هیات علمی در چهار گرایش قدرت، مخابرات، کنترل و الکترونیک در مقطع کارشناسی فعالیت دارد.
مدیرکل گروه رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: در مقطع کارشناسی ارشد نیز رشته قدرت با 2 گرایش سیستم و ماشین های الکتریکی فعال است و مراحل راه اندازی گرایش های کنترل، مخابرات و انرژی نیز در دست پیگیری است.
یکهزار و 400 دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در 19 رشته و پنج گرایش مکانیک، برق، عمران، معدن و علوم پایه در دانشگاه صنعتی اراک به تحصیل اشتغال دارند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.