به گزارش ایرنا، بیت تاریخی حضرت امام در خمین میزبان مادر و فرزند اتریشی بود که برای دیدن خانه و زادگاه رهبر انقلاب اسلامی ایران رهسپار خمین شدند.
این مادر و فرزند اتریشی با دیدن بخش های مختلف بیت تاریخی امام خمینی گفتند: به دیدن زادگاه امام راحل بسیار علاقه مند بودند و این منزل نشانگر سبک زندگی ساده این شخصیت بزرگ قرن بیستم است.
مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در خمین در حاشیه بازدید این گردشگران گفت: این دومین گروه گردشگر خارجی به بیت قدیمی امام راحل در سال جاری است.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: دسته اول گردشگران خارجی این اثر تاریخی یک گروه 21 نفره از کشور آلمان بودند که هفته جاری از قسمت های مختلف این مکان ارزشمند و جذاب دیدن کردند.
بیت تاریخی امام ( ره ) عمارتی چهار هسته ای است که چهار حیاط دارد، اما بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی، هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
جلوخان های این بنا که بخش وسیعی است به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد و در اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در دو لنگه است و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته قطور طولی است.
بعد از عبور از ورودی که در پیش اطاق قرار دارد، فضایی سر بسته به نام هشتی وجود دارد که یک هشت ضلعی کامل است و بعد از هشتی نیز راهروی طویل و کم عرض قرار گرفته که مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت می شود.
وجود چند انبار، اصطبل و آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود.
بیت تاریخی امام خمینی (ره)در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 200 سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.