به گزارش ایرنا، جعفر اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هادی فرجوند سفیر، به همراه رایزن بازرگانی و مدیر کل دفتر بازرگانی کشور ایران در کشورهای عربی و آفریقایی در روزهای 30 و 31 فروردین ماه جاری به منظور بازدید از ظرفیت های تولیدی صادراتی استان مرکزی به اراک سفر می کنند.
وی ادامه داد: مقدمات این سفر با همکاری استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و همچنین اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی اراک فراهم شده است.
معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: کشور کنیا یکی از بزرگترین واردکنندگان محصولات پتروشیمی در قاره آفریقا است که در صورت برقراری مراودات تجاری بیشتر با این کشور می توان محصولات پتروشیمی تولیدی استان را به کنیا صادر کرد.
وی بیان کرد:بیش از 42 میلیون دلار انواع محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، کربنات کلسیم، شیشه های چندلایه، تجهیزات پزشکی، پسته، کشمش و انگور پارسال از کشور ایران به کنیا صادر شد که از استان مرکزی تنها محصول صادراتی به این کشور سیمان بوده مه به میزان 10 هزار دلار انجام شده است.
اصغری، وجود مشکلات بانکی، کاهش زیرساخت های حقوقی و مشکل حمل و نقل را از مهمترین دلایل پایین بودن تراز تجاری استان مرکزی با کنیا عنوان کرد.
وی بیان کرد: همایش کنیا و فرصت های تجاری با حضور مسئولان استانی و همچنین بازدید از چندین شرکت صنعتی استان مرکزی از برنامه های سفر 2 روزه سفیر ایران در کنیا در اراک است.
2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.