به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمد میر علی اکبری عصر یکشنبه در یادوراه 21شهیدجاوید الاثر و 85 شهید محله گوشه عظیم خمین در مسجد صاحب الزمان(عج) این شهر، افزود: هیچ کشوری در دنیا مانند ایران اسلامی از امنیت، آسایش و آرامش برخوردار نیست و این مهم برخاسته از ولایتمداری و بصیرت نسل ایثارگر و برکت خون شهدای والامقام است.
وی ادامه داد: خانواده های معظم و گرانقدر شهدا ارزش های انقلاب اسلامی و از یادگارهای دوران هشت سال دفاع مقدس هستند که احترام نسبت به این خانواده ها بر همه اقشار جامعه واجب است.
وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا راهی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار کرد: با برگزاری یادواره ها می توان درس مقاومت و ایستادگی را در لایه های مختلف جامعه معرفی و نهادینه کرد.
راوی مؤسسه سیره شهدای قم گفت: خاطرات و وصیت نامه هایی از شهدا به یادگار مانده، الگو برای نسل های جدید است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی جوانان کشور را هدف قرار داده اند و دسیسه‌های فراوانی را برای تباهی تفکر و کمرنگ کردن اعتقادات جوانان برنامه ریزی کرده اند.
حجت الاسلام میرعلی اکبری افزود: دشمن می داند که تفکر شهادت و ایثار از هر سلاح دیگری شکست ناپذیرتر است بنابراین می کوشد با توطئه های فرهنگی و هجمه رسانه ای به این سرمایه مهم نظام ضربه بزند و ارزش های نظام اسلامی را نشانه رفته است.
وی حرکت در مسیر ولایت و هوشمندی و بصیرت دینی را لازمه هر مسلمان دانست و گفت: تجهیز به این مهم هر ترفندی را از سوی دشمن ناکام می گذارد.
راوی مؤسسه سیره شهدای قم خاطرنشان کرد: 170 شبکه ماهواره ای قصد دارند با برنامه ها و سریال هایی که رنگ و لعاب زیادی را برای جذب جوانان دارند ،اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان را کمرنگ و سست کنند و الگوهای مهدویت و عاشورا راکه مبنای روحیه جهادی ملت هستند از این مردم بگیرند.
شهرستان خمین دارای یک هزار شهید، 2 هزار و 500 جانباز و 90 آزاده است.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.