به گزارش ایرنا، احمد تهرانی روزیکشنبه درنشست هماهنگی تقویت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات درمحل فرمانداری خمین افزود:مشارکت حداکثری مردم باعث توسعه ملی، تقویت دولت ها و تثبیت جایگاه کشور درعرصه داخلی و بین المللی می شود.
وی اظهارکرد: حضور طیف های مختلف نامزدها از اقشار مختلف رجال سیاسی و دولتی ،فضای رقابت سالم و ایجاد انتخابات باشکوه را رقم خواهد زد.
طهرانی افزود: انتخابات درایران اسلامی از جایگاه و حساسیت ویژه ای برخوردار است و کشورهای غربی با تحریم و استفاده از اهرم فشار اقتصادی سخت سعی در دوقطبی کردن انتخابات دارند.
وی ادامه داد: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران ،35 انتخابات در حوزه های مختلف و با حضور چشمگیر مردم برگزار شده است.
تهرانی بیان کرد: اجرای انتخابات سالم و به دور از تخریب ، اهانت به اشخاص و نامزدها و صیانت از آرای مردم هدف اصلی مجریان انتخاباتی است.
وی اظهارکرد: همه نیروهای اجرایی نسبت به شرح وظایف و تکالیف خود مسئول هستند و در صورت هر گونه تخلف از قوانین انتخاباتی مراتب از مجراهای قانونی پی گیری می شود.
طهرانی افزود: در این دوره از انتخابات مهمترین شاخص امانتداری و قانونمندی است و هر گونه اهمال در برگزاری انتخابات سالم و قانونمند، زیرپا گذاشتن حق الناس و آرمان های نظام است.
وی گفت: هیچ یک از مجریان انتخابات نباید حتی به دلیل نا آگاهی از قوانین، موجب به وجود آمدن اختلال در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور شوند.
طهرانی بیان کرد: دولت تدبیر و امید 2 انتخابات مهم و سرنوشت ساز را با آمادگی کامل و رعایت امانتداری و بی طرفی برگزار خواهد کرد و همه عوامل اجرایی باید متعهد به منشور انتخابات باشند.
مسئول کمیته اجرایی انتخابات به راهکار اصلی و اساسی تقویت حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: راهکارهای اساسی حضور مردم درانتخابات ایجاد فضای سیاسی همراه با آرامش و با پرهیز ازچالش های نظامی داخلی و خارجی است.
وی خاطر نشان کرد: ارتقاء بینش سیاسی مردم در حوزه های دانشگاهی و اجتماعی و آگاهی ازحقوق سیاسی شهروندی حضور مردم را تقویت می کند.
تهرانی محقق شدن وعده های نامزدها به مردم را از دیگر عامل اصلی بالا رفتن زمینه مشارکت دانست و گفت: اعتماد سازی درزمینه مطالبات مردم در شهرستان و پاسخ گویی شفاف به نیازهای آنان همراه با صداقت می تواند جذب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را ارتقاء بخشد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.