به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی دکتر محسن شانقی افزود: این فرآورده ها در 88 هزار و 811 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی شامل کشتارگاه های دام و طیور، فروشگاه های گوشت قرمز و سفید، رستوران ها، غذاخوری ها و کبابی های داخل شهر و بین جاده ای، کارگاه های بسته بندی و فروشگاه های موادخام دامی شناسایی و جمع آوری شده است.
وی ادامه داد: 712 تن از این فراورده های دامی خام غیربهداشتی در کشتارگاه های دام و طیور و 49 تن در مراکز نگهداری، حمل و عرضه فرآورده های خام دامی استان مرکزی جمع آوری و امحا شده است و 200 متخلف نیز در این راستا به مراجع قضایی معرفی شد.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآوری شد: 70 هزار تن گوشت نیز در سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی در کشتارگاه های این استان تولید شد که 69 هزار و 118 تن گوشت سفید و قرمز پس از بازرسی بهداشتی سالم و قابل مصرف برای انسان تشخیص داده شد.
دکتر شانقی اظهار کرد: 11 هزار و 647 تن از فرآورده های خام غیربهداشتی استان گوشت قرمز و 57 هزار و 471 تن گوشت سفید بود و این فرآورده ها از کشتار 216 هزار و 373 رأس دام سبک و سنگین و 24 میلیون و 748 هزار و 385 قطعه طیور گوشتی در کشتار های استان به دست آمده بود.
وی، از کسب رتبه اول تا سوم ارزیابی مبارزه و مراقبت از بیماری های دامی توسط شهرستان های خنداب، اراک و کمیجان سال گذشته در استان مرکزی خبرداد و گفت: این شهرستان ها در ارزیابی عملکرد شبکه های دامپزشکی در همه زمینه ها از جمله واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماری های مسری و مشترک، تست سل و مشمشه در دامداری و اسبداری ها این رتبه را به دست آورده اند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یکهزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.