به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در جمع هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک افزود: این استان زادگاه مفاخر بزرگی است که در مقاطع مختلف نقش موثری در فضای سیاسی و فرهنگی کشور داشتند، که بسیاری از این بزرگان برای مردم کشور و حتی استان مرکزی ناشناخته هستند.
وی ادامه داد: هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی باید با مطالعه دقیق زندگی مفاخر استان و نقش برجسته آنها در بخش های مختلف کشور نسبت به معرفی آنها به جامعه گام بردارند.
آیت الله دری نجف آبادی ترویج و گسترش هنر اسلامی را مهمترین رسالت هنرمندان جامعه دانست و گفت: هنرمندان باید با در نظر گرفتن مسائل اعتقادی و مذهبی در تولید آثار فاخر و ماندگار در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بیش از پیش تلاش کنند.
وی عنوان کرد: هنرمندان باید با تیزبینی و درایت نیازهای روز جامعه را تشخیص داده و برای رفع این نیازها آثار فاخر و ماندگار تولید کنند.
امام جمعه اراک ادامه داد: آنچه هنرمند را ماندگار و نامش را در اذهان جاودانه می کند اخلاق مداری و توجه به ارزش‌های انسانی است، بنابراین پایبندی به اصول اخلاقی باید در میان هنرمندان جامعه ایران زمین نهادینه شود.
وی تاکید کرد: گسترش فرهنگ انقلابی گری و پاسداری از آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری باید محور تربیت هنرمندان، در حوزه هنری باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه هنرمندان نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند، بیان کرد: هنرمندان می توانند با نگرش خود منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی را در سطح جامعه اشاعه دهند.
20 اردیبشهت ماه همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان روز هنرانقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.