مهدی محمدی روز دوشنبه در همایش هدایت تحصیلی دانش آموزان در مصلی امام خمینی خمین (ره) افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال دانش آموزان به سمت و سوی رشته های کار و دانش و فنی حرفه ای به منظور اشتغال زایی و افزایش تولید هدایت می شوند.
وی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکل بیکاری و ایجاد فرصت شغلی والدین باید دغدغه قبولی فرزندانشان رادرکنکور در رشته های نظری از خود دور کنند و آنها را به سمت تحصیل در رشته های همراه با مهارت و کارآفرینی هدایت کنند.
وی ادامه داد: 13 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد که 2 میلیون نفر آنان در مقطع متوسطه دوم تحصیل می کنند و 880 هزار نفر درپایه دهم هستند و از این تعداد 104 هزار نفر در رشته ریاضی، 264 هزار نفر تجربی و 206 هزار نفر در رشته های انسانی و بیش از 300 هزار نفر دررشته های فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: در چهار هنرستان فنی حرفه ای و کار دانش این شهرستان بیش از 10 رشته وجود دارد که دانش آموزان برای رسیدن به یک امنیت شغلی و استقلال اقتصادی می توانند در این رشته ها ادامه تحصیل دهند.
مدیردبیرستان استعداد های درخشان خمین نیزدراین همایش گفت: کشف استعداد و علاقه مندی دانش آموزان نقش به سزایی در هدایت تحصیلی آنها دارد.
محمود شایسته افزود: رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش با توجه به امنیت شغلی که دارند به اندازه رشته های نظری جایگاه خود را دربین دانش آموزان به دست آورده است در حالی که آمار بیکاری در فارغ التحصیلان رشته های نظری بیشتر است.
وی ادامه داد: انتخاب صحیح رشته تحصیلی سرنوشت شغلی دانش آموختگان را تعیین می کند.
شایسته اظهار کرد: هدایت دانش آموزان به سمت انتخاب رشته متناسب با استعداد، دست یابی به یک شغل مناسب و درنتیجه اشتغالزایی ، کار آفرینی و استقلال اقتصادی سوق می دهد.
در این همایش بیش از یک هزار نفر از کارشناسان ،مشاوران ، دانش اموزان و والدین شرکت کردند.
7277/3075/خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.