به گزارش خبرآنلاین معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در این آیین بیان کرد: تعاون به معنای توانمند سازی مبنی بر مشارکت و ساماندهی گروه های کوچک و متوسط است. تعاون یک ظرفیت و تشکل اقتصادی اجتماعی بوده که تک تک اعضا برای ساماندهی به گرد هم می آیند.

حمید کلانتری افزود: شبکه تعاون، ثروت ملی بخش تعاون است و با پویایی این شبکه و همبستگی اتاق تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه دستیابی به اقتصاد مقاومتی فراهم خواهد شد.

وی تصریح کرد: تعاونی ها بایستی به سمت صادرات گسترده ، برند سازی و کیفیت حرکت کنند . تعاون باید از سلامت کافی برخوردار باشد و با پیشگیری نگذاریم کار و فعالیت تعاون ها مشکل زا شود.

کلانتری افزود: برون نگری، مردم محوری ، عدالت محوری و دانش بنیان چهار اصلیست که در اقتصاد مقاومتی در تعاون می توان آن را یافت.

در ادامه رئیس اتاق تعاون کشور اظهار داشت: تعاون نماد اجتماعی اقتصادی است وقتی به سیاست های ابلاغی اصل 44 بنگرید به ترویج روحیه تعاون و توسعه ی اقتصاد تعاون، توسعه اقتصاد مبتنی بر مردم و جلوگیری از ایجاد طبقات اقتصادی را در آن خواهید دید.

عبدالهی ادامه داد: آنچه که بر عهده ی ما به عنوان متولی تعاون است، تعامل بین اجزای مختلف بوده که در حال حاضر مشکلی در آن وجود دارد که بایستی روز به روز کوشید تا آن را رفع کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: مشارکت ، خودباوری، آینده نگری ، مدیریت صحیح، اعتقاد به کار جمعی و اصول بنیادی از وظایف اتاق تعاون است و انتظار داریم اتاق تعاون در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد تا با حضور فعال و مستمر در تمامی کمیته های مختلف نظارت داشته و نسبت به تمام وظایف تدوین شده اهتمام ویژه ورزد.

آبایی افزود: همچنین از اعضای هیات رئیسه اتاق تعاون استان انتظار داریم شرایطی را فراهم کنند که این ساختمان مکانی برای حضور اتحادیه ها و شرکت های تعاونی جهت رفع مشکلات ، بهره وری از ظرفیت ها و آشنایی شرکت ها با وظایف اتاق تعاون باشد.

وی در پایان متذکر شد: استان مرکزی دارای جمعیت 1.5 میلیون نفری بوده که یک و نه دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین پایین ترین نرخ بیکاری را در بین تمامی استان های کشور داشته و 75 درصد جمعیت شاغل استان را جامعه ی کارگری تشکیل داده است. امیدواریم با بهره برداری این ساختمان در آینده ای نزدیک شاهد رشد تعاون در استان مرکزی باشیم. در پایان از چند تن از اعضای اتاق تعاون استان تقدیر شد.

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610784
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.