به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب افزود: خانواده دولت در سال گذشته تلاش زیادی در راستای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی داشت و موفقیت چشمگیری نیز در استان به ویژه در شهرستان های ساوه، زرندیه، دلیجان و اراک حاصل شد.
وی بیان کرد: روند جذب سرمایه گذار امسال نیز با قدرت و انسجام از سوی دستگاه های صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی با جدیت دنبال می شود.
استاندار استان مرکزی ادامه داد: دستگاه های نظارتی، تامین اجتماعی، امور دارایی و مالیاتی و سایر دستگاه های مرتبط در حوزه کارآفرینی باید حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت قرار دهند.
زمانی قمی اظهار کرد: توسعه اقتصادی روستایی در قالب اشتغال خرد و کارگاه های خانگی نیز یکی از راهکارهای دولت در راستای تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است که استان مرکزی در این راستا سال گذشته به عنوان استان پیشتاز معرفی شده است.
وی گفت: 300 روستای دارای ظرفیت اشتغال در این خصوص شناسایی شده که حمایت از آن ها در قالب ارایه تسهیلات کم بهره در دستور کار قرار دارد.
استاندار استان مرکزی اضافه کرد: فرمانداران، بخشداران و دهیاران وظیفه دارند ظرفیت های تولید و اشتغال محل خدمت خود را فهرست بندی کرده و با ایجاد ارتباط با بانک های عامل و سرمایه گذاران خارج از استان نسبت به ایجاد کارگاه های خانگی و روستایی اقدام کنند.
زمانی قمی تصریح کرد: هر اقدامی که از سوی دولت در کشور انجام می شود با هدف توسعه و آبادانی است و تثبیت نظام اسلامی را به دنبال دارد و منتقدان باید از اقدامات تخریبی و غیر منصفانه که موفقیت های دولت را ناکارآمد جلوه می دهد، دوری کنند چرا که این امر، نتیجه ای جز آب به آسیاب دشمن ریختن، نخواهد داشت.
وی با اشاره به تخریب دولت از سوی منتقدان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: فلسفه انقلاب اسلامی احیای اخلاق در جامعه است و تخریب دولت دوگانگی در جامعه را به دنبال دارد.
استاندار مرکزی عنوان کرد: دشمنان خارجی از این اقدام ها به نفع خود استفاده خواهند کرد.
زمانی قمی بیان کرد: نامزدهای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری باید به سمت اثبات برجستگی های خود گام برداشته و از تخریب رقبا پرهیز کنند چرا که افرادی که مسیر پیروزی خود را تخریب دیگران می دانند نمی توانند کشور را به شکل مناسبی اداره کنند.
وی اظهار کرد: تولید و اشتغال مطالبه برجسته درجامعه است و خانواده دولت با درک این مهم، همه تلاش ها و ظرفیت های موجود را برای پاسخ گویی به این مهم به کار گرفته است.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: توان افزایی در انجام 60 نوع آزمایش پزشکی، بهسازی ناوگان امدادی فوریت های پزشکی با 19 دستگاه آمبولانس، افزایش تعداد پزشکان مقیم از هشت نفر در سال 92 به 24 پزشک و چهار متخصص داخلی، قلب و عروق، اطفال و دندانپزشک در سال 95 و تکمیل بیمارستان خنداب بخشی از خدمات دولت تدبیر و امید در این شهرستان است.
حمید غیاثی افزود: استقرار دستگاه های اجرایی، صدور یکهزار و 450 سند مالکیت، تشکیل شورای حفاظت از آب، اعطای 25 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تجهیزات کشاورزی، پرداخت یارانه خرید کشمش در سال 93 به میزان 28 میلیارد ریال، پرداخت 12 فقره تسهیلات رونق تولید به میزان هشت میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی ساخت سیلو 20 هزار تنی گندم از دیگر اقدامات دولت یازدهم در شهرستان خنداب است.
حجت الاسلام علیرضا احمدی امام جمعه شهر جاورسیان نیز در این نشست خواستار توجه ویژه به مشکلات کشاورزی و تغییر اقلیم خنداب به منظور کاهش تعرفه های شرکت گاز شد.
نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: اقداماتی نظیر گسترش پهنای باند اینترنت، هماهنگی برای جاری شدن آب رودخانه قره چای در خنداب، تأسیس چندین خانه بهداشت روستایی، احداث و تکمیل بیمارستان خنداب، صدور اسناد مالکیت اراضی منطقه و توجه مناسب به راه های مواصلاتی شهرستان رضایتمندی بیشتر مردم شهرستان را در پی خواهد داشت.
عباس نظری خواستار توجه بیشتر دولت تدبیر و امید به اقتصاد حوزه کشاورزی، اقتصاد روستایی و ایجاد اشتغال شد.
تکمیل شبکه آبرسانی روستایی جاورسیان، تشکیل تعاونی تولید کنندگان کشمش، ارایه پروانه حفر چاه سوم کشاورزی، تجهیز بیمارستان خنداب و بهره برداری از مرحله نخست این طرح تا پایان اردیبهشت ماه امسال و تکمیل11 کیلومتر از محور خنداب به پل دوآب تا پایان شهریور ماه امسال نیز از مهمترین مصوبات این نشست بود.
شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی دارای 60 هزار نفر جمعیت است.
3017/3075/خبرنگار: مصطفی مجللی نسب***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.