به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی، حمید رضا مرادی افزود: این نهال ها در سطح دو هکتار از نهالستان منابع طبیعی این استان با اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال کشت و اسفند ماه سال جاری آماده توزیع می شوند.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی هر ساله برای توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز در این استان اقدام به تولید انواع نهال های چند منظوره در نهالستان تولید بذر و نهال جنگلی کرده و در طول هفته منابع طبیعی بین متقاضیان، مجریان و کشاورزان در سطح شهرستان های استان در قالب طرح ملی زراعت چوب به صورت رایگان توزیع می کند.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی بیان کرد: صنوبر به عنوان یکی از گونه های اقتصادی در میان درختان جنگلی کشور شناخته می شود که قابلیت بهره برداری در دوره های پنج ساله را دارا بوده و می تواند در مدت زمان کوتاهی نسبت به سایر درختان غیر مثمر به عنوان منبع تولید چوب و افزایش درآمد برای کشاورزان و بهره برداران محلی استان استفاده شود.
مرادی ادامه داد: همچنین صنوبرکاری و زراعت چوب برای ایجاد بادشکن برای مزارع، حفظ رطوبت خاک، تلطیف آب و هوا، ایجاد فضای سبز نیز نقش مهمی دارد.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.