به گزارش ایرنا، ظفر افشون روز چهارشنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: با اجرای این طرح های اقتصادی در سال گذشته حدود 9 هزار و 130 اشتغال جدید در استان مرکزی ایجاد شد.
وی ادامه داد: رشد 700 درصدی ارائه گواهینامه کشف معدن، نوسازی ناوگان و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با ورود یک هزار و 120 دستگاه کمباین و تراکتور و واگذاری 107 طرح نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی نیز از دیگر فعالیت های اقتصادی استان مرکزی در سال گدشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: خدمات رسانی به شهرک ها و قطب های صنعتی این استان یکی از برنامه های مهم دستگاه های اجرایی است.
وی ادامه داد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و نزدیکی شهرهای این استان به پایتخت، سرمایه گذران داخلی و خارجی تمایل بسیاری برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی این استان دارند که می طلبد دستگاه های خدمات رسان نسبت به تامین زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری تکلیف مسئولان و دولتمردان را روشن کرده است و تقویت زیر ساخت های صنایع و شهرک های صنعتی برای تحقق منویات معظم له، باید سرلوحه برنامه مسئولان قرار گیرد.
افشون گفت: استان مرکزی با برخورداری از ظرفیت های صنعتی، کشاورزی و نیروی انسانی متخصص و کارآزموده می تواند در لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب پیشتاز باشد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی در ارزیابی عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی کشور از سوی سازمان برنامه و بودجه عنوان دوم به دست آورد، بیان کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال جاری نیز با جدیت در این استان پیگیری می شود و کسب عنوان نخست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در بین دیگر استانها، چشم انداز همه دستگاه های اجرایی و صنایع استان است.
وی تاکید کرد: دولت در ارائه تسهیلات کم بهره برای رونق تولید، سعی و اهتمام خود را به کار بسته و فعالان اقتصادی و تولیدی نیز باید با سیاست گذاری هدفمند و تولید کالاهای صادرات محور در تثبیت رونق اقتصادی و در نهایت تحقق اصل اقتصاد مقاومتی گام بردارند.
تامین برق شهرک صنعتی مامونیه، تکمیل شبکه های روشنایی معابر شهرک های صنعتی و رفع مشکل مجتمع خدماتی بین راهی آفتابگردان توره با بانک ملی از مهمترین مصوبات این نشست بود.
33 شهرک و قطب صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.