محمد نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: محلات ساخت 604 پایه ستون سنگی را برای بازسازی صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف متعهد شده که تاکنون 563 ستون کامل معادل 95 درصد تعهدات ساخته و برای نصب ارسال شده است.
وی اظهارکرد: با برنامه ریزی صورت گرفته، بهار امسال تمامی تعهد این شهرستان برای ساخت ستون صحن حضرت زهرا (س) انجام می شود.
وی ادامه داد: برای ساخت این ستون های سنگی سه هزار متر مربع لاشه سنگ و 100 تن شمش مرمر از معادن منطقه استحصال شده است.
وی گفت: برای نخستین بار در خاورمیانه، تجهیزات پیشرفته و تخصصی برش ستون سنگی در اشکال متنوع در کارگاه های مجتمع سنگبری این شهرستان مستقر شد.
نجفی، در خصوص امکانات تخصصی جدید برای تامین ستون های سنگی صحن حضرت زهرا (س) در محلات، گفت: تعهد ساخت ستون های سنگی برای صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشراف در این شهرستان با تجهیزات جدید به بهترین شکل در حال انجام است.
نجفی بیان کرد: یکی از صنعتگران نیکوکار این شهرستان همه مراحل تهیه سنگ، فرآوری و نصب ستون در محوطه صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را بر عهده گرفته است.
وی گفت: 200 ستون از 604 ستون مذکور از سنگ مرمر مرغوب و سفید است که ساخت آن ها بیش از پنج تن سنگ نیاز دارد و سنگ خام آن خریداری شده و در حال فرآوری است.
نجفی افزود: مردم محلات در سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 81 میلیون ریال کمک نقدی و کالایی برای بازسازی عتبات عالیات داشتند که این میزان 10 درصد بیش از تعهد شهرستان است.
وی ادامه داد: 921 میلیون ریال از این کمک ها به صورت غیر نقدی و شامل اهدای سنگ نما و گل و گل آرایی از صنعتگران سنگ و تولید کنندگان گل این شهرستان برای بازسازی عتبات عالیات بوده است.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات محلات بیان کرد: مردم نیکوکار و مذهبی محلات پارسال 125 میلیون و 400 هزار ریال طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.
نجفی گفت: کمک های نقدی و غیر نقدی مردم این خطه به جز تعهد این شهرستان برای ساخت ستون های سنگی است.
وی یادآورشد ،محلات نسبت به جمعیت خود بالاترین میانگین کمک به بازسازی عتبات عالیات را در کشور دارد.
شهرستان محلات در جنوب استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید سنگ نما، گل و گیاهان زینتی در کشور است.
/6013/ 7277/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.