محمود زمانی قمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان طبق روال قانونی در حال انجام است، افزود: حضور پرشور مردمی در انتخابات پشتوانه محکمی برای کشور است.
وی اظهار کرد: مجریان انتخاباتی باید دقت کنند این امر مهم سیاسی پرشور، سالم و گسترده برگزار شود تا مردم آزادانه رای دهند و حقوق انتخاب کننده و انتخاب شونده مورد احترام قرار بگیرد.
استاندار استان مرکزی گفت: صیانت از رای مردم و رعایت اصل بی طرفی و حرکت بر مدار قانون رویه مجریان انتخابات در استان مرکزی است و با هر گونه جانبداری و حرکت غیرقانونی با قوت برخورد می شود.
زمانی قمی اضافه کرد: نام نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره 9 درصد بیش از دوره گذشته بود و 500 نفر افزایش داشت.
وی، در خصوص شعار امسال نیز افزود: توجه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، امتداد تلاش ها برای تحقق بیشتر سیاست و برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
استاندار استان مرکزی گفت: دولت در سال گذشته نهایت تلاش را در حوزه اقتصاد مقاومتی به کار گرفت اما مشکلات پیش رو بیش از آن است که دریک سال به طور کامل حل شود و به همین دلیل است که رهبری فرزانه انقلاب امسال را نیز تداوم فعالیت ها در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید هدفگذاری کردند.
زمانی قمی ادامه داد: تیم اجرایی استان مرکزی در سال جاری تلاش مضاعفی را برای راه اندازی تولید و برگرداندن رونق به حوزه اقتصادی خواهد داشت چراکه از رهگذر رونق بیشتر اشتغال بیشتر ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: دولت و ارکان کشور باید خود را برای تحقق این محور بزرگ که رهبری فرموده اند ، آماده کنند.
وی گفت: تمام دستگاه های اجرایی عضو ستاد اقتصاد مقاومتی امسال موظف شده اند برای اشتغال به ویژه مشاغل خرد و روستایی برنامه های مدون و عملیاتی ارائه دهند.
زمانی قمی گفت: به موازات اقدامات در شهر و حوزه واحدهای تولیدی بزرگ، متوسط و کوچک در حوزه اشتغال خرد بسیار جدی خواهیم بود.
سال گذشته در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهبود معیشت، هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یکهزار و 12 واحد کوچک و متوسط استان پرداخت شد.
در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی، 6 هزار و 691 نفر اعلام نامزدی کرده اند درحالیکه شمار داوطلبان در رقابت های انتخاباتی شوراهای چهارم در این استان 6 هزار و 50 نفر بوده است.
ساوه با جمعیت حدود 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی بوده که سهم بسزایی در تولید و اشتغال کشور دارد.
7269/6013خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.