به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ملت آزاده و فهیم ایران اسلامی در 12 فروردین ماه سال 1358 با رای قاطع خود به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب خود را تثبیت کردند و بر نوع حکومتی که مورد اتفاق ملت ایران بود مهر تایید زدند.
وی ادامه داد: در روز 12 فروردین ماه 58 پایه‌های نظام اسلامی مستحکم شد و سند استکبارستیزی ملت ولایتمدار ایران زمین به دست خودشان به امضا رسید.
امام جمعه اراک اظهار کرد: در این روز تاریخی با انجام همه پرسی و با اکثریت قاطع، مردم به حکومت 2500 ساله شاهنشاهی خاتمه یافت و به شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی رای آری دادند.
وی بیان کرد: رای آری ملت ایران در روز 12 فروردین سال 1358 به نظام اسلامی، باعث شد تا زحمات و تلاش های چندین ساله امام راحل و مردم ایران در شکل گیری انقلاب اسلامی به سرانجام برسد و در این روز تاریخی ملت ایران نشان دادند که خواهان حاکمیت ارزش های اسلامی در جامعه و رفع سلطه استکبار برای رسیدن به استقلال کشور هستند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود:ملت رشید ایران اسلامی در سال جاری که به تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، می‌کوشد تا با عزم راسخ و دوشادوش دولتمردان در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام بردارد.
وی بیان کرد: حساسیت رهبر معظم انقلاب بر مقوله اقتصاد، وظیفه مردم و مسئولان را برای تحقق این مهم سنگین تر می کند و آحاد جامعه باید دست در دست یکدیگر داده و برای توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: ملت غیور ایران اسلامی باید در روز 29 اردیبهشت ماه امسال در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری، با حضور پر شور خود در پای صندوق های رای، ضمن خنثی سازی توطئه های دشمنان، با انتخاب آگاهانه خود در ساخت آینده آباد ایران اسلامی نقش آفرینی کنند.
12 فروردین سال 1358 نخستین همه پرسی در نقاط مختلف ایران برگزار شد که در آن بیش 98 درصد از مردم به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و این روز از سوی امام خمینی(ره) به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.