سیدمحمد حسینی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد پنج هزار و 100 نفر از مراکز، بناها و موزه های تاریخی، 124 هزار و 846 نفر از جاذبه های طبیعی و توریستی استان شامل 67 هزار و 907 نفر از جاذبه های طبیعی، 6 هزار و 244 نفر از جاذبه های دست ساز، پنج هزار و 100 نفر از مراکز فرهنگی و مابقی از دیگر جاذبه های استان مرکزی بازدید کردند.
وی ادامه داد: سرچشمه و باغ های گل و آب گرم محلات بیشترین میزان بازدید در این مدت را به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: با آغاز مسافرت های نوروزی 137 مورد بازرسی نظارتی از کمپ ها، مهمانسراها، مجتمع های بین راهی و سایر مراکز خدمت رسانی به مسافران نوروزی انجام و هفت مورد تذکر به واحدهای متخلف ابلاغ شد.
حسینی با یادآوری استقرار روزانه یک هزار و 950 نفر مسافر در هتل های استان مرکزی گفت: با آغاز طرح خدمات سفر 700 هزار دست نوشته، کتابچه راهنمای گردشگری، نقشه، سی دی صوتی و تصویری و کتابچه معرفی موزه ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان مرکزی چاپ و برای معرفی در اماکن مختلف بین مسافران توزیع شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از فعالیت 12 نوروزگاه برای راهنمایی و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی در سطح این استان خبر داد و گفت: در این مراکز علاوه بر راهنمایی و ارائه بسته های اطلاع رسانی آیین های سنتی و موسیقی های محلی استان نیز توسط هنرمندان محلی اجرا می شود.
حسینی خاطر نشان کرد: هم اینک هشت کمیته تخصصی شامل 60 دستگاه اجرایی و سه هزار نیروی انسانی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی وظیفه ارائه خدمات به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.
بیش از دو هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.