شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا ششم فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرها در محل فرمانداری ها و در روستاها نیز در بخشداری ها انجام می شود و داوطلبان می توانند با مراجعه به فرمانداری یا بخشداری منطقه مورد نظر خود، ثبت نام کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با بیان اینکه افرادی که اقدام به پیش ثبت نام نکرده اند نیز می توانند در این مرحله ثبت نام کنند، ادامه داد: همراه داشتن اصل شناسنامه و دو سری کپی از تمامی صفحات آن، همراه داشتن مدرکی دال بر تعیین تکلیف خدمت نظام وظیفه برای آقایان، چهار قطعه عکس 4*3و گواهی عدم سوء پیشینه برای متقاضیان ثبت نام در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ضروری است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی حداقل سن برای ثبت نام در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را 28 سال تمام عنوان کرد و گفت: برای داوطلبان ثبت نام در این دوره از انتخابات در روستاهای تا سقف 200 خانوار، داشتن سواد خواندن و نوشتن ضروری است و افراد متقاضی در روستاهای با جمعیت بیش از 200 خانوار نیز باید حداقل مدرک تحصیلی دیپلم را داشته باشند.
وی گفت: داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر باید دارای مدرک فوق دیپلم و متقاضیان ثبت نام شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت نیز، باید مدرک تحصیلی لیسانس داشته باشند.
حسن بیگی بیان کرد: 35 هیات اجرایی متشکل از 350 نفر در مرکز استان و شهرستان های تابعه وظیفه ثبت نام داوطلبان را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان به عنوان رئیس، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه وزرندیه در مجلس شورای اسلامی به عنوان اعضاء هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی فعالیت می کنند.
انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
براساس اعلام وزارت کشور زمان آغاز رسمی انتخابات شوراهای اسلامی 25 اسفند ماه و زمان شروع صدور دستور انتخابات ریاست جمهوری 22 فروردین سال آتی است.
3017/3075/مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.