به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضاء مجلس خبرگان، مسئولیت روحانیت نسبت به ارزش های اسلام و انقلاب را بسیار سنگین دانستند و این قشر از جامعه را رکن اساسی احیاء فرهنگ ایرانی و اسلامی معرفی کردند.
وی ادامه داد: روحانیان به عنوان صحابه های امام زمان (عج) باید مشکلات فرهنگی جامعه را به خوبی درک کرده و با نزدیک شدن به مردم به خصوص جوانان و نوجوانان مسیر معنویت و تقوا را برای این قشر از جامعه تشریح کرده و جامعه را در مسیر صحیح هدایت اسلامی قرار دهند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: درک مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یکی دیگر از شاخصه های روحانیت دلسوز و انقلابی است که این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات کاربردی و کارشناسی را در برنامه ریزی های خود لحاظ کنند.
وی اضافه کرد: تشریح راهبردهای اقتصاد مقاومتی، آگاه ها سازی اقشار مختلف مردم از توطئه های فرهنگی دشمنان، نهادینه کردن قناعت و جلوگیری از اسراف و اشرافی گری از دیگر تکالیف جامعه روحانیت است.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ائمه جمعه به عنوان سربازان قرارگاه فرهنگی در جامعه ایران اسلامی باید نسبت به هدایت جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان در مسیر قرآن و اهل بیت دغدغه داشته باشند.
وی با اشاره به تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای مردم در ایام تعطیلات نیز گفت: ائمه جمعه باید در میعادگاه نماز جمعه مردم را به سفرهای معنوی و سالم سفارش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نقش روحانیت به خصوص ائمه جمعه را در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود، بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: جامعه روحانیت باید از رابطه حسنه خود با مردم در راستای انتخاب افراد اصلح استفاده کنند.
وی اضافه کرد: روحانیان به عنوان شاگردان مکتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه‌های مختلف کشور همواره چون چراغی فروزان، نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی می کند.
امام جمعه اراک بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی در صدد ایجاد تفرقه و جدایی روحانیت از مردم گام بر می دارند که لزوم خنثی سازی توطئه های دشمنان در گروه وحدت و یکپارچگی مردم و روحانیت است.
استاندار مرکزی نیز در این همایش گفت: مسئولان دستگاه های دولتی در استان باید ضمن حضور مستمر در میعادگاه های نماز جمعه، نشست های ماهیانه با ائمه جمعه شهرستان داشته باشند.
محمود زمانی قمی افزود: بهره برداری از محور اراک - خمین، بهره برداری از پروژه آبرسانی شهرستان خمین و تلاش برای راه اندازی تصفیه خانه این شهرستان، تلاش برای تکمیل طرح آبرسانی به شهرستان تفرش، و بهبود وضعیت آب شرب شهرستان ساوه، ساخت زائرسرای سیدالشهدا در غرق آباد بخشی از فعالیت های خانواده دولت تدبیر و امید در استان مرکزی در سال جاری است.
وی ادامه داد: تولید محصولات دامی استان مرکزی یک میلیون 55 هزار تن بوده که امسال به حدود یک میلیون 900 هزار تن رسیده است.
استاندار مرکزی گفـت: تولید محصولات باغی نیز در سال گذشته 433 هزار تن بوده که به 486 تن رسیده و تولید آبزیان نیز از 2 هزار و 50 تن به سه هزار و 156 تن رسیده است.
زمانی قمی میزان اشتغالزایی ایجاد شده در بخش کشاورزی را بیش از هفت هزار فرصت دانست و گفت: از ابتدای امسال تا کنون هفت هزار و 120 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به یک هزار و 145 واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی پرداخت شد.
وی بیان کرد: حمایت از اشتغال خرد روستایی و احیاء صنایع این بخش نیز از رویکردهای مهم استانداری مرکزی است.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.