رئیس مرکز آموزشی و درمانی ولیعصر(عج) اراک در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: با راه اندازی این تجهیزات تشخیصی، امکان انجام تصویربرداری دیجیتال ایستاده و خوابیده با قابلیت آرشیو و ارسال تصاویر در سیستم pacs با سرعت و کیفیت بالا میسر شد.
دکتر محمد جمالیان افزود: دقت و کیفیت تصویربرداری توسط این دستگاه در بخش های ICU، ارتوپدی و جراحی کاربرد کلیدی دارد و با در نظر گرفتن قابلیت های بالا شامل صفحه نمایشگر پیشرفته و طراحی جدید اتاق، تصویربرداری ها با سهولت و به مراتب بیشتری نسبت به دستگاه قبلی (یک دستگاه آنالوگ با قدمت 30 ساله) امور درمانی بیماران پی گرفته می شود.
وی اظهار کرد: خرابی دستگاه قبلی منجر به انتقال بیماران بخش های مذکور به رادیولوژی اورژانس بود که این مسئله مشکلاتی را برای بیماران به همراه داشت.
رئیس مرکز آموزشی و درمانی ولیعصر(عج) اراک گفت: بیماران بستری کلیه بخش ها به غیر از بخش های اورژانس که مجهز به دستگاه رادیولوژی پیشرفته جداگانه ای است امکان استفاده از این دستگاه را دارند.
وی افزود: در حال حاضر بخش رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج) مجهز به 2 دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس، سه دستگاه رادیولوژی دیجیتال، سه دستگاه سونوگرافی جدید، یک دستگاه رادیولوزی آنالوگ و سه دستگاه رادیولوژی متحرک است و از این نظر بیمارستان ولیعصر (عج) مجهزترین مرکز تصویربرداری استان مرکزی به شمار می رود.
جمالیان اضافه کرد: این مرکز موفق به اخذ موافقت اصولی یک دستگاه ام .آر.آی 5/1 شده است که امید است در سال آتی با پیگیری مسئولان تهیه و در مدار خدمات درمانی قرار گیرد.
بیمارستان ولیعصر اراک بزرگترین مرکز مادر تخصصی استان مرکزی است که روزانه 500 بیمار سرپایی و بستری از انواع تصویربرداری ساده و تخصصی استفاده می کنند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.