به گزارش ایرنا، زهرا فرجی در نشست توجیهی اجرای طرح ملی توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان در استانداری مرکزی، افزود: این طرح از جمله سیاست های ملی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است که به صورت مشترک با استانداری های سراسر کشور از جمله استانداری مرکزی در حال اجرا است.
وی بیان کرد: در جریان این طرح 30 تسهیل گر از دوره آموزشی اولیه به مدت 36 ساعت استفاده کنند و از هر یک از این افراد پس از برگزاری آزمون و نسبت به میزان موفقیت کسب شده در راستای اجرای مرحله دوم استفاده می شود.
فرجی تصریح کرد: در مرحله اول چهار نشست برگزار می شود که شامل یک نشست توجیهی، 2 نشست آموزشی با محتوای طرح و یک نشست در راستای تدوین برنامه های این طرح به عنوان نشست نهایی و خروجی در مرحله اول است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی اظهار کرد: در مرحله دوم این طرح، تسهیل گران موفق در مرحله اول 80ساعت آموزشی برای 10 مهارت در راستای گروه های مخاطب خود در قالب یک اقدام 100 درصد کارگاهی برگزار کنند که این مهم در حوزه شهرستانی و مرکز استان نیز اجرایی می شود.
فرجی خاطر نشان کرد: امید است با اجرای این طرح زنان آسیب دیده، در معرض آسیب و افرادی که از خانواده های آسیب دیده هستند بتوانند به سطحی از توانمندی و ارتقاء مهارت برسند که در مقابل مشکلات توانشان افزایش یابد.
وی، مواجه، مدیریت و حل بحران توسط بانوان را از دیگر اهداف اجرای این طرح در استان عنوان کرد.
این طرح با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی و خانه سازمان های مردم نهاد اجرا شده است.
میلاد مشایخی مدرس طرح تاب آوری و توان افزایی اجتماعی زنان نیز در این نشست به ارائه مطالب و مباحث آموزشی پرداخت.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند و استان مرکزی حدود یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را داراست.
7114/6013/خبرنگار:شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.