زهرا فرجی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های تولیدی در شهرک صنعتی خمین افزود: بانوان نقش هدایت و برنامه ریزی کننده در خانواده دارند و درصورتی که مصرف کالای داخلی را مد نظر قرار دهند تاثیر ارزشمندی در افزایش استفاده از تولیدات داخلی ایجاد می کنند.
وی اظهارکرد: هر چه میل و رغبت مصرف تولیدات داخلی در همه زمینه ها از جمله پوشاک ، کالاهای مصرفی و خوراکی در زنان و بانوان بیشتر باشد این رویه در دیگر اعضای خانوده ادامه می یابد .
فرجی بیان کرد: زنان و مادران به عنوان اهرم اصلی هر خانواده می توانند پیشتاز حمایت از تولید ملی و نهادینه کردن مصرف کالاهای داخلی باشند.
وی ادامه داد: مادران می توانند از همان کودکی فرزندان خود را به مصرف کالاهایی که در داخل تولید می شود تشویق کنند تا کودکان بدانند که تا چه اندازه می توانند در توسعه و پیشرفت کشور خود تاثیر گذار باشند.
فرجی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی شاخص اصلی توسعه یافتگی و رفاه جوامع تلقی می شود، گفت:خرید کالاهای داخلی در حقیقت منجر به رشد و شکوفایی اقتصادی و اشتغالزیی کشور می شود.
فرجی افزود: خرید کالاهای خارجی ضربه ای مهلکی بر پیکر تولیدات داخلی وارد می کند و در روند تولید داخلی اختلال ایجاد می کند و این امر سبب کاهش تولید و نیروی انسانی می شود.
وی بیان کرد: بسیاری از کالاهای مصرفی تولید داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردارند و توانمندی رقابت با تولیدات مشابه خارجی دارند و نباید اجازه داد سود سرشار نصیب شرکت های خارجی شود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: برای افزایش مصرف کالاهای داخلی لازم است تولید کنندگان نیز کیفیت محصول خود را افزایش دهند و از طرف دیگر دولت نیز صنعتگران را حمایت کند تا صنعتگران و تولیدکنندگان واحدهای خود را توسعه دهند.
وی بیان کرد: درسالی که با نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده و دولت نیز عزم خود را برای تحقق آن جزم کرده می طلبد صنایع تولید خود را افزایش و توسعه دهند .
وی اظهارکرد: تحقق اقتصاد مقاومتی با افزایش تولید ، افزایش صادرات و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق میسر می شود .
فرجی به بانوان توصیه کرد: اکنون که خرید های نوروزی به اوج خود رسیده با تمایل بیشتر کالاهای داخلی را خریداری کنند و خرید کالای ایرانی را در بین خانواده ترویج دهند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی از سه واحد تولیدی و صنعتی تولید فیلتر ، پرچ سازی و ظروف چینی که بخش مهمی از کارگران آنها را زنان تشکیل داده اند، بازدید کرد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک شهرک صنعتی است که در هشت کیلومتری خمین در محور خمین - اراک قرار دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.