جلال آقا رضا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هسته مرکزی بوستان سرچشمه محلات که در سال های اخیر به دلیل حضور گسترده گردشگران دچار آسیبهای جدی شده بود، با اعتبار 15 میلیارد ریال ساماندهی شد.
وی اظهارکرد:در هسته مرکزی سرچشمه که شامل چشمه، مسیر آب و درختان چنار سر به فلک کشیده است، به یک باغستان با گل کاری های متنوع تبدیل شده است
وی افزود: قبل از ساماندهی این منطقه نمونه گردشگری هفت هزار و 500 متر مربع از فضای 306 هکتاری منطقه نمونه گردشگری سرچشمه برای نشیمنگاه و استراحت مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت.
وی تصریح کرد: با پایان رسیدن طرح ساماندهی و توسعه با طراحی خاص منطبق با اصول باغ ایرانی فضایی در حدود 10هزار متر مربع برای استراحت و نشیمن مردم در قسمت غربی پارک جانمایی شده که آماده پذیرش مهمانان نوروزی است.
آقا رضایی اظهارکرد: عملیات اجرایی باغستان سرچشمه از طرح های جانبی ساماندهی در مردادماه امسال آغاز شد که به دلیل اجرای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی و بررسی وضعیت کشفیات تاریخی در این منطقه، مدتی متوقف بود.
وی ادامه داد: یکی از اهداف این طرح احیای منظر طبیعی تاریخی سرچشمه با اقتباس از الگوی باغ ایرانی است که آن را به یکی از باغستان های منحصر به فرد کشور تبدیل کرده و هویت تاریخی و اجتماعی سرچشمه به این مجموعه باز گردانده شده است.
آقا رضایی گفت: در نوروز 96 مسافران تنها از این باغستان بازدید می کنند و به دلیل جلوگیری از خسارات احتمالی، از فضاهای دیگر بوستان به منظور محیط نشیمن استفاده می شود.
شهردار محلات بیان کرد: سرچشمه محلات یکی از پرآب ترین چشمه های استان مرکزی است که در بلندترین نقطه شهر محلات قرار گرفته و این چشمه ضمن اینکه آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه را تامین می کند از جاذبه های طبیعی با ارزشی نیز برخوردار و از دیرباز مورد توجه گردشگران بوده است.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعت از توابع استان مرکزی با جاذبه های طبیعی بکر همچون سرچشمه و باغات گل پر بازدیدکننده ترین مناطق استان به شمار می رود.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.