سید مهدی ساداتی روز شنبه به مناسبت تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشستی با کارکنان این نهاد حمایتی افزود: توانمند سازی و ایجاد چرخه اشتغال با رویکرد مشاغل کوچک و زود بازده یکی از راهکارهای کاهش جمعیت نیازمندان تحت پوشش این نهاد حمایتی است.
وی اظهارکرد: براساس ارزیابی های موجود،20 درصد از جمعیت خمین در چرخه حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره] قرار دارند و باید برای خودکفایی و استقلال اقتصادی افراد تحت پوشش، از همه ظرفیت ها و امکانات بهره برد.
ساداتی بیان کرد: یکی از مهمترین آرمان های امام خمینی(ره)، برقراری عدالت اجتماعی، کاهش فاصله طبقاتی و حمایت از محرومان و فقرستیزی بود.
فرماندار خمین افزود: رفع مشکلات قشر نیازمند جامعه، لذت بخشی و اجر خاصی دارد و دین مبین اسلام بر انفاق و رسیدگی به حال محرومان تأکید فراوان دارد.
ساداتی با بیان اینکه توجه به محرومان و نیازمندان مورد تاکید دین مبین اسلام است گفت: کمیته امداد در راستای کمک به فقرا و فقر زدایی گام های موثری برداشته است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی خمین نیز در این نشست گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان در قالب طرح های اشتغال شامل قالیبافی، کشاورزی، دامپروری، گلکاری، فعالیت های صنعتی و صنایع دستی انجام شده است.
داود روشنی افزود: امسال از 280 پرونده معرفی به بانک برای استفاده از تسهیلات اشتغال تبصره 26، تاکنون 134 مورد موفق به دریافت تسهیلات شدند.
وی بیان کرد: 17 مورد تسهیلات نیز از منابع داخلی کمیته امداد به خانواده های نیازمند و فاقد سرمایه اشتغال به مبلغ 146 میلیون ریال اعطا شده است.
روشنی افزود: به هر مددجو با توجه به زمینه های طرح های خودکفایی تا 150 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خمین گفت: این نهاد حمایتی با رویکرد رفع مشکلات کارآفرینان، برگزاری کلاس های آموزش مهارت های شغلی، ایجاد مرکز کارآفرینی و اشتغال برای متقاضیان در خودکفایی مددجویان و زنان سرپرست خانوار نقشی بسزا ایفا کرده است.
شهرستان خمین دارای 110 هزار نفر جمعیت است که پنج هزار و 101 خانوار با جمعیت 9 هزار و 462 نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.