تئاتر همیشه به عنوان یک هنر انسان ساز و مردمی مورد توجه بوده که اولین تئاترها در یونان اجرا می رفت و تاریخچه آن به قبل از میلاد مسیح برمی گردد.
در زمان های قدیم، تماشاگران در سرازیری تپه ها می نشستند و مراسم مذهبی را که با آداب وتشریفات مخصوص در پایین همان تپه یا کناره معبد که محل عبادت بوده، تماشا می کردند و اولین نمایش و تئاتر ها از همان زمان شکل گرفت.
تعریف دقیق تئاتر یعنی بیان مشکلات مردم و مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی یک جامعه به زبان تئاتر است، بنابراین می توان از آن به عنوان یک نهاد اجتماعی نام برد.
هم اکنون در جامعه های توسعه یافته تئاتر، یکی از ارکان اصلی و تحول آفرین جامعه به شمار می آید.
زیر ساخت ها و داشتن امکانات به روز در تئاتر یک اهمیت است، تئاتر یعنی مکان نمایش، در اراک تنها یک مکان برای اجرای نمایش بوده سالنی که تنها مختص تئاتر نیست و امور دیگری چون همایش، مزایده، پخش فیلم و اجرای کنسرت های موسیقی نیز در آن انجام می شود.
در واقع به طور خاص و مشخص یک مکان وجود ندارد که مردم بدانند اینجا همیشه و در هر ساعتی که مراجعه کنند فقط تئاتر خواهند دید، مساله دیگر این است که همین سالن ها نیز از امکاناتی چون داشتن نور مناسب نیز محرومند.
چرا تئاتر برای تولید کننده در شرایط معمول صرف اقتصادی ندارد، زیرا تئاتر مخاطب ندارد و مردم نمی خواهند برای تماشای آن هزینه کنند، اینجاست که تاثیر متقابل هنرمند و مخاطب مشخص می شود
مردم در شرایط اقتصادی کنونی خیلی عاقلانه نمی بییند هزینه ای برای نمایشی کنند که برای آن ها ساخته نشده و نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند.
پترو بومی، دیگر سرمان کلاه نمی رود و روسیاهیش موند برای بهار از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
7114/3075 خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.