آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: نظارت بر ارائه تسهیلات از سوی دستگاه های نظارتی باید به صورت جدی در دستور کار باشد تا با اهرم نظارتی بتوان از بروز فساد اقتصادی جلوگیری کرد.
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی باید بر اساس پژوهش، نوآوری، توسعه صنعت، تولید، تحقق اقتصاد مقاومتی، بالندگی اقتصاد کشور و ارتقاء سطح معیتشی آحاد جامعه پرداخت شود، که این مهم از سوی بانک ها مورد کم توجهی قرار گرفته است.
امام جمعه اراک اظهار کرد: تسهیلات بانکی یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی در بخش غیر دولتی است و رونق تولید را به همراه دارد.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: پیگیری معوقات بانکی باید با جدیت هر چه بیشتر پیگیری شود تا با تزریق سرمایه به بدنه کسب و کار و تولید، رونق اقتصادی حاصل شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی کمیته امداد را یادگار ارزشمند امام راحل دانست و گفت: مسئولان این نهاد انقلابی باید توانمند سازی مددجویان را بر اساس آرمان عدالت محوری انقلاب اسلامی در دستور کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: رفع مشکل اشتغال مددجویان و بالا بردن سطح درآمد خانواده های نیازمند، بهترین خدمت به جامعه در راستای از بین بردن فقر و برقرای عدالت اجتماعی و ارتقای امنیت و آرامش برای جامعه هدف این نهاد است.
آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید منابع دولتی و کمک های مردمی را در بخش تولید سرمایه گذاری کرده و با ایجاد اشتغال مولد فقر و ناتوانی مالی را از جامعه ریشه کن کند.
وی اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی باید یک گروه مشاوره اشتغال و صنعت را به کار گرفته و طرح های تولیدی و اقتصادی زود بازده از سوی این گروه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.
امام جمعه اراک ادامه داد: طرح های اشتغال باید به گونه ای اجرا شود که هر فرد نیازمند با کسب مهارت کاربردی به سمت تولید شغل هدایت شود و کرامت و عزت نفس آنها نیز حفظ بشود.
وی افزود: ایجاد صندوق های قرض الحسنه و پرداخت تسهیلات با بهره پایین به مددجویان، از طرفی می تواند روحیه امید را در وجود مددجویان زنده کند و از طرفی نیز چهره فقر و ناتوانی مالی را بزداید.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: باید روحیه توانمندی و مفید بودن در وجود مدد جویان کمیته امداد احیا شود و این قشر از جامعه باید بدانند که می توانند در بالندگی اقتصاد کشور سهیم باشند.
وی اضافه کرد: آموزش های فنی و حرفه ای نیز می تواند در ایجاد اشتغال مولد تاثیر گذار باشد که مسئولان کمیته امداد استان باید نسبت به این مهم؛ توجه ویژه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی بر عدالت محوری و زدودن چهره فقر از لایه های ضعیف جامعه بوده و کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یادگار امام راحل باید الگوی سرآمد در اشتغالزایی مولد برای اقشار کم درآمد و محروم باشد.
کمیته امداد امام خمینی(ره) 14 اسفندماه سال 1357 به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تاسیس شد.
81 هزار و 816 در قالب 44 هزار و 824 خانوار به صورت مستمر و غیر مستمر تحت پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی قرار دارند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.