سید مهدی مقدسی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: سازه فیزیکی بیمارستان خنداب ساخته شده و اشکالات جزئی وجود دارد که انتظار می رود در زمانی منطقی این نواقص اصلاح و تجهیز آن تکمیل شود.
وی گفت: وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشکی 400 میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بیمارستان های ولیعصر (عج) و خنداب اختصاص داده و به همین میزان نیز برای سال آتی پیش بینی شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب بیان کرد: بیمارستان های امیرکبیر، طالقانی و خوانساری در اراک با وجود حجم مراجعات زیاد فرسوده اند و نیاز به بازسازی دارند که در این زمینه توجه ویزه دولت ضروریست.
مقدسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حقوق بازنشستگان باید به تناسب افزایش تورم رشد کند و این مسئله از مطالبات بحق این قشر است.
وی یادآور شد: حقوق و دریافتی بازنشستگان در سال های اخیر با کاستی مواجه شده است که باید نسبت به برابری و پرداخت عادلانه محور اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی افزود: این قشر از جامعه در دوران بازنشستگی و میانسالی با افزایش تعداد اعضای خانواده و به تبع آن رشد هزینه های جاری مواجه است، همچنین در دوران میانسالی هزینه های درمانی نیز افزایش می یابد که این امر نیازمند تامین هزینه های مورد از طریق دریافت مستمری و بازنشستگی است.
مقدسی تصریح کرد: به منظور رفع کاستی های سال های اخیر،بحث حذف فاصله حقوقی موجود بین بازنشستگان و شاغلین هم رده آنان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد و بار دیگر بر حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری، تامین اجتماعی، فرهنگیان، نیروی های ارتش تاکید شد.
وی با اشاره به افزایش تورم در سال های اخیر که حقوق بازنشستگان نیز با این افزایش رشد نیافته است، گفت: تمام تلاش به کار گرفته می شود تا براساس برنامه ششم توسعه کشور در راستای اجرای عدالت و افزایش حقوق بازنشستگان اقدام شود و این امر با قدرت از طریق نمایندگان دنبال می شود.
استان مرکزی صاحب هفت کرسی در مجلس شورای اسلامی است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.