مهدیار جودکی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: به منظور حفاظت از اراضی ملی و خلع ید از متصرفان، 15 کیلومتر کمربند حفاظتی به واسطه کانال و خاک ریز در این شهرستان ایجاد شد.
وی افزود: در هفته منابع طبیعی 15 کیلومتر کمربند سبز نیز در قالب مرز بین زمین های کشاورزی مردم شهرستان دلیجان و اراضی ملی شهرستان آشتیان اجرایی می شود.
جودکی عنوان کرد: اجرای طرح کمربند حفاظتی و کمربند سبز با مشارکت مجریان طرح و بهره برداران در دستور کار است و به صورت مستمر ادامه می یابد.
وی بیان کرد: در سال جاری نیز 154 هکتار عملیات اصلاحی مراتع (کپه کاری) با مشارکت 100 درصدی مردم و بهره برداران انجام گرفته که بذر گیاهان مرتعی در گودال های حفر شده کاشته می شود.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری آشتیان در خصوص وضعیت فرسایش در این شهرستان اظهار کرد: آشتیان به دلیل موقعیت جغرافیایی در شرایطی است که متحمل فرسایش بادی و آبی نیست البته تنها در منطقه ای که نزدیک به کویر میقان است امکان بیابانی شدن محدوده وجود دارد.
وی گفت: شهرستان آشتیان با توجه به ماهیت کوهستانی با شدت فرسایش بادی و آبی مواجه نیست و تنها منطقه ای در مرز روستای جعفر آباد آشتیان و داوود آباد اراک مستعد بیابانی شدن است.
جودکی گفت: چرای دام در منطقه آشتیان تحت کنترل است و در برهه ای از زمان با ورود دام های غیر بومی از یکی از استان های همجوار برخورد لازم صورت گرفت.
شهرستان آشتیان دارای 64 هزار هکتار اراضی ملی است.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.