زهرا احمدی پور شامگاه دوشنبه در نشست ستاد خدمات نوروزی استان مرکزی افزود: ارائه خدمات و تسهیلات سفر در ایام درنوروز امسال باید به گونه ای باشد که حس رضایتمندی در مردم بیشتر شود.
وی اظهار کرد: سلامت، کاهش حوادث جاده ای و ارائه خدمات مناسب رویکرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری است چرا که شهروندان شایسته خدمت رسانی بهینه و مطلوب هستند.
احمدی پور افزود: توسعه جاذبه های تاریخی و ارتقای بسترهای گردشگری در رفع آسیب های اجتماعی نقشی حیاتی دارد و از این رو باید زیرساخت ها با هماهنگی دستگاه ها به نحو شایسته در خدمت مردم باشد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: استان مرکزی به واسطه برخورداری از مزیت های خاص بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری می تواند به عنوان قطب صنعت توریسم کشور باشد.
وی اضافه کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در بارور سازی صنعت توریسم از مولفه های شاخص در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذاری در صنعت توریسم در شهرستان های ساوه و زرندیه در تحقق رونق اقتصادی استان مرکزی موثر است.
محمود زمانی قمی تصریح کرد: کمیته های هشت گانه سفر استان مرکزی چهار نشست برای ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران نوروزی برگزار کرده است.
استاندار مرکزی افزود: همه دستگاه ها باید با تعامل و اتحاد، باید نوروزی با نشاط و پر طراوت را به مردم هدیه کنند.
وی اضافه کرد: ایجاد بازارچه های صنایع دستی و گردشگری در معرفی این استان به مسافران و مهمانان نوروزی نقشی ارزنده دارد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت نیز گفت: شهرستان های ساوه و زرندیه سرزمین فرصت های طلایی است که توجه بیشتر به این مناطق، توسعه همه جانبه را به دنبال دارد.
محمد رضا منصوری بیان کرد: مجاورت در فرودگاه امام خمینی (ره) و توانمندی های صنعتی و کشاورزی می تواند در توسعه گردشگری منطقه موثر باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حفظ و احیای بناهای تاریخی تنها در حوزه اختیارات میراث فرهنگی نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی و شهروندان باید در این خصوص تلاش کنند.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهرمامونیه با جمیعت 57 هزار نفر دارای دو بخش مرکزی، خرقان و پنج شهر مامونیه، زاویه ،پرندک، خشکرود و رازقان است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر یکروزه خود به شهرستان های ساوه و زرندیه علاوه بر حضور در نشست ستاد خدمات سفر استان مرکزی از سایت تاریخی آوه، بازارچه صنایع دستی و موزه مسجد جامع ساوه بازدید کرد.
4896/3075 خبرنگار: حمید فرقانی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.