به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در کلاس تفسیر قرآن کریم در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، افزود: روحانیت به عنوان شاگردان مکتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حضور این قشر از جامعه در عرصه‌های مختلف کشور نقشه های شوم بدخواهان کشور را نقش بر آب می کند.
وی ادامه داد: با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و ایران، معنویت و فرهنگ قرآنی و اهل بیتی(ع) در جامعه کمرنگ شده و می طلبد عالمان دینی در احیاء این مهم بیش از پیش تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: جامعه روحانیت وظیفه دارد با درک کامل آیات الهی و سیره ال بیت(ع) نسبت به آگاه سازی جوانان و نوجوانان و هدایت این قشر از جامعه در مسیر معنویت و تقوا گام های اساسی بردارند.
وی بیان کرد: قرآن کریم و اهل بیت(ع) ستون های مستحکم دین مبین اسلام هستند که درک عمیق راهبردهای توصیه شده در تمسک به آن ها کلید گشایش مشکلات و هدایتگر زندگی بشر به سمت تعالی و معنویت است.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود به ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این ایام بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا(س) الگویی برتر درهمه عرصه هاست و این الگو مصداقی است که امروزه باید سرلوحه همه افراد باشد و از آن پیروی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: سیره زندگانی ائمه اطهار (ع) الگوی کاملی از انسانیت، کمال، فضیلت و ارزش‌های متعالی است و اندیشمندان اسلامی باید برای معرفی این الگوها به جهانیان بیش از پیش تلاش کنند.
وی اضافه کرد: حضرت زهرا (س) الگوی کامل یک انسان است که باید جامعه روحانیت در معرفی شخصیت این بزرگوار به مردم به ویژه نسل جوان بیش از پیش تلاش کنند.
کلاس تفسیر آیت الله دری نجف آبادی هر هفته روزهای پنجشنبه برگزار می شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.