حجت الاسلام حسین درودی روز پنج شنبه در آیین گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت مدارس در استان مرکزی افزود: هم اینک سه هزار و 600 روحانی در آموزشگاه های طرح امین و 16 هزار روحانی برای برای اقامه نماز جماعت سطح کشور برای گسترش فرهنگ قرآنی و دینی در بین دانش آموزان، اولیا و معلمان به فعالیت های معنوی و اخلاقی اشتغال دارند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت های آموزش و پرورش در ایجاد زیرساخت های مناسب تحصیلی در آموزشگاه ها و اجرای طرح امین و ترویج سبک زندگی اهل بیت (ع)، حضور و مشارکت دانش آموزان در برنامه های عقیدتی، معنوی و اخلاقی دو چندان شده است.
معاون امور استان های ستاد همکاری حوزه های علمیه و وزارت آموزش و پرورش با یادآوری فعالیت 105 هزار مدرسه در سطح کشور افزود: بر اساس اعلام آموزش و پرورش 50 هزار مدرسه در سطح کشور نیازمند روحانی است.
حجت الاسلام درودی با یاد آوری برگزاری گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت و روحانی مدارس در استان مرکزی گفت: هدف از برگزاری این گردهمایی ها توانمند سازی هر چه بیشتر روحانیون و دانش آموزان در برابر توطئه های دشمنان و بدخواهان اسلام و توجه بیشتر به مفاهیم معنوی، اعتقادی و اقامه نماز جماعت است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه نیز در این نشست گفت: هم اینک برنامه ها و آیین های اقامه نماز و آشنایی دانش آموزان با احکام اسلام و قرآن در 657 مدرسه استان توسط روحانیون برگزار می شود که امید است سال آینده این مدارس به یک هزار مدرسه افزایش یابد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: استان مرکزی با حضور این تعداد روحانی در سطح مدارس رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده که امید است با تلاش مسئولان بتوان جایگاه استان را در این زمینه ارتقا داد.
وی ادامه داد: 43 کلاس در مدارس پیش حوزوی المهدی در سه شهرستان اراک، خمین و ساوه فعال هستند که افزایش آنها به 86 کلاس درس در 50 درصد شهرستان های استان مرکزی در دستور کار حوزه های علمیه استان قرار دارد.
امام جمعه اراک گسترش اجرای طرح امین در مدارس استان مرکزی را از دیگر برنامه های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان دانست و افزود: نیاز است نمایندگان و مسئولان استان همکاری لازم را برای توسعه هرچه بیشتر طرح امین در استان و شهرستان ها به کار گیرند.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: روحانیون با حضور در مدارس باید الگوی کامل و دقیق اخلاقی، معرفتی و گفتاری باشند و زوایای مختلف دین مبین اسلام را برای جوانان و نوجوانان بازگو کرده و زمینه آشنایی بیش از پیش این قشر از جامعه را با احکام دین اسلام فراهم کنند.
وی افزود: روحانیون فعال در مدارس باید علاوه بر برگزاری نماز جماعت در مدارس در عرصه های اعتقادی، علمی، عملی و گفتاری نیز پیشقراول بوده و حضوری موثر و نقش آفرین در مدارس داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آیین گردهمایی و دوره آموزشی ائمه جماعت و روحانی مدارس در راستای تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پرورش و رویکرد تربیتی اعتقادی و مذهبی دانش آموزان برگزار شده است.
علی شیرخانی افزود: هم اینک 196 روحانی در مدارس استان مرکزی فعال هستند و نماز جماعت در 657 مدرسه برگزار می شود.
230 هزار دانش آموز و 16 هزار نفر معلم در 15 منطقه و شهرستان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.