به گزارش ایرنا، حسین بختیاری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان اراک افزود: امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقاء سللامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی بیان کرد:گرایش به غذاهای آماده، پرچرب و شیرین زنگ خطری برای جامعه است و نیاز است نهضت الگوی تغذیه سالم در زندگی مردم نهادینه شود.
بختیاری تصریح کرد: حذف برخی مواد غذایی زیانبار نظیر نوشابه های گازدار، تنقلات شور و حاوی مواد نگهدارنده و رنگ ها، سوسیس، کالباس و غذاهای کنسروها از سفره خانوارها رسالتی است که باید با برنامه ای هدفمند در راستای کاهش مصرف در دستور کار قرار گیرد.
فرماندار اراک در بخش دیگری از سخنانش افزود: در آستانه نوروز نظارت اصلی بر سرویس های بهداشتی، نمازخانه ها، پمپ بنزنین ها ضروریست و باید ضمن بازدید از این تاسیسات گزارشی در کارگروه سلامت و امنیت مواد غذایی اراک ارائه شود.
بختیاری، بازدید از مرکز سلامت جامع روستایی و شهری، بحث حضور، غیاب کشیک ها، تامین نیازها و داروی این مراکز را از دیگر موضوعات مهم در حوزه مدیریت نوروزی عنوان کرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان اراک نیز اظهار کرد: در خصوص سفرهای نوروزی و ارائه خدمات به مردم 28 کارشناس از اول اسفند ماه ماه سال جاری تا پایان تعطیلات بر عملکرد واحدهای ارائه مواد غذایی نظارت مستمر دارند.
قنبر فراهانی گفت: هفت هزار و 454 باب واحدهای عرضه مواد غذایی در سطح شهرستان اراک فعالیت می کنند که از عرضه مواد غذایی بحرانی در محل های مورد نظر جلوگیری می شود.
معاون رئیس دامپزشکی شهرستان اراک گفت: یک هزار و 200 واحد تولید، استحصال، حمل و نقل و توزیع فرآورده های خام دامی در اراک فعالیت می کنند که کنترل و نظارت جدی بر این واحد ها در دستور کار قرار دارد.
قنبر علی بوالحسنی افزود: در راستای افزایش امنیت سلامت غذایی مردم بر واحدهای فعال در این بخش تاکید شده فرآورده های تازه در دمای صفر تا چهار درجه و فراورده های منجمد در دمای منفی 18 درجه نگه داری شوند.
ساماندهی پسماندهای حاصل از تالار باغ های موجود در روستاهای حسین آباد و بغدادی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که نظارت دقیق بر فرآیند تالار باغ های موجود در این روستاها، ملزم کردن محیط زیست و مرکز بهداشت در راستای جمع آوری آن ها و مشخص کردن صنف های مشخص در این خصوص از جمله راه حل های ارائه شده بود.
تاکید بر آمادگی اماکن اسکان مسافران در ایام نوروز از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد ادارات آموزش و پرورش ناحیه یک و 2 از مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی بازدید های لازم را به عمل آورند تا اهداف مورد نظر در این خصوص محقق شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/ 6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.