ظفر افشون روز دوشنبه در نشست پیگیری و رفع مشکلات طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی و بادی در استان مرکزی افزود: این استان به دلیل برخورداری کافی از انرژی خورشید در روزهای سال، زاویه مناسب تابش نور، کوهستانی بودن و برخورداری از آب و هوای معتدل با دمای هوای مناسب برای پنل های نیروگاه های خورشیدی از ظرفیت مناسبی برای ایجاد این نیروگاه ها برخوردار است.
وی ادامه داد: ظرفیت ها و شرایط مناسب جوی استان مرکزی استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و احداث نیروگاه خورشیدی در این استان را به همراه داشته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی بیان کرد: با توجه به استقبال مناسب سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه های خورشیدی در این استان از اردیبهشت ماه امسال، کمیته ای متشکل از 11 دستگاه اجرایی برای شناسایی اراضی مستعد در نزدیکی پست های 63 کیلوولت استان تشکیل و به سرمایه گذاران معرفی شد.
افشون با یادآوری دستور العمل زیست محیطی محیط زیست مبنی بر اختصاص حداقل 10 درصد از فضای نیروگاه های خورشیدی برای ایجاد فضای سبز افزود: هم اینک با اقدام های انجام شده تا حدودی مشکل آب ایجاد این اراضی برطرف شده که به زودی عملیات اجرایی امکان سنجی استقرار این نیروگاه ها در استان مرکزی آغاز می شود.
وی زمینه جذب و تسهیل سرمایه گذاری در استان مرکزی را یکی از اولویت های استانداری عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های صنعتی، زیرساختی و قرارگیری در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب کشور این استان از ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است و نیاز است تمامی دستگاه های اجرایی و خدمت رسان با تسهیل در ارایه خدمات اداری و اجرایی زمینه حضور هرچه بیشتر سرمایه گذاران در استان را فراهم کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری استان مرکزی از برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری اوایل سال آینده در این استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور سرمایه گذاران خارجی و داخلی در این استان برگزار می شود.
افشون ادامه داد: برگزاری این همایش ها نقش مهمی در شناسایی ظرفیت های صنعتی، معدنی، گردشگری و سنتی استان به سراسر کشور، جهان و حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش ها دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در این نشست گفت: این استان به دلیل داشتن ظرفیت های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و نزدیکی به بازار تهران از ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
حسن میرزاخانی افزود: هم اینک دستگاه های اجرایی استان از آمادگی لازم برای همکاری و استقبال از سرمایه گذاران برخوردارند.
وی با یادآوری پیشرفت 99 درصدی ساختمان خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی افزود: این واحد در آینده نزدیک با حضور وزیر اقتصاد و دارایی بهره برداری می شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
33 شهرک و ناحیه صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.