به گزارش ایرنا، حزب اتحاد ملت منطقه مرکزی ( اراک) ضایعه اسفناک ارتحال مجاهد کبیر انقلاب و یار وفادار امام و رفیق دیرین رهبری تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: ارتحال غم انگیز و فقدان سردار بزرگ میهن و انقلاب و یاور فداکار و بازوی توانای امام خمینی (ره) و رفیق دیرین مقام معظم رهبری به مردم شریف استان ضایعه ای جبران ناپذیر است و این واقعه تلخ به همه دوستداران نظام و انقلاب و فعالان سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی و مردم استان مرکزی تسلیت گفته شده است.
حزب کارگزاران سازندگی استان مرکزی نیز در پیامی اعلام کرد: پدر معنوی حزب کارگزاران ایرانی آباد و عزتمند را آرزو داشت و درگذشت و فقدان وی خلاء بزرگی برای ایران اسلامی است.
پیام افزوده است: ایران اسلامی از خبر درگذشت ذخیره انقلاب، یار دیرین امام و رهبری، سردار سازندگی و بزرگترین حامی دولت تدبیر و امیددر بهت و ماتم فرو رفت و آیت الله هاشمی رفسنجانی سرمایه ای بود که هرگز تکرار نخواهد شد و با رفتنش موجی از افسوس و نگرانی را به جا گذاشت.
این پیام افزوده است: این مصیبت بزرگ را به مقام معظم رهبری و عموم ملت رشید ایران به ویژه حامیان و هواداران آن بزرگ مرد انقلاب خانواده واعضای شورای مرکزی حزب تسلیت می گوییم.
در پیام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان مرکزی به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز آمده است: آیت الله فقید می گفت، گاهی که دلم می گیرد یاد امام آرامم می کند و روزی به بهشتی گفتم آیا از این تخریب ها و تهمت ها دلگیر نمی شوی؟ که او لبخندی زد و گفت: این آسیاب به نوبت است.
این پیام افزوده است: چرخ فلک هاشمی را همچون بهشتی آماج توهین ها و تهمت های تندروها و جاهلان و دوستان نادان و معاندان و مغرضان قرار داد اما، این مجاهد نستوه رهرو راستین راه امام بود و بدعت ها و کج روی ها و بد سگالی ها را اصلاح کرد، امروز همه کسانی که دل در گرو امام و انقلاب و شهدا و نظام اسلامی دارند، عزادار این مرد بزرگ هستند و در بیان تاسف و تاثر درگذشت این رادمرد انقلاب، زبان الکن است.
حزب اعتمادملی این ضایعه بزرگ و فقدان عظیم را به همه وفاداران به نظام و انقلاب تسلیت گفت.
نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نیز در پیام های جداگانه این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفتند.
دکتر علی اکبر کریمی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف و تاثر از ضایعه ارتحال رئیس فقید مجمع تشیخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران دیرین امام خمینی (ره) و از دوستان و همسنگران دوران مبارزات نهضت اسلامی و یار رهبر عزیز انقلاب طی سالهای متمادی گذشته اعلام کرد: سوابق مسئولیت های مختلف و گوناگون آن عالم مجاهد و سیاست مدار پرسابقه به تعبیر معظم له 'برگ های درخشان زندگی پر فراز و نشیب این مبارز قدیمی است'.
علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس نیز در پیامی عنوان کرد: ارتحال ناگهانی و جانسوز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تاثر و تالم عمیق دوستداران و ارادتمندان این عالم عالیقدر، مبارز و مجاهد نستوه و سیاستمدار برجسته کشور شد.
این پیام می افزاید: ناباورانه عروج یار دیرین حضرت امام و رهبرمعظم انقلاب را که عمر پر برکت خود را در مسیر مبارزات انقلاب و به ثمر نشاندن و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سپری کرد، به نظاره نشسته و کشور اسلامی ایران در غم از دست دادن این فقید سعید و مرد بزرگ عرصه علم و سیاست سوگوار شده است.
در این بیانیه آمده است: آیت الله فقید هاشمی رفسنجانی با کوله باری از تجربه، عشق و دلدادگی به نظام و کشور به دیار باقی شتافت و یاران و همراهان و مردم با وفای ایران را عزادار و داغدار کرد.
سید مهدی مقدسی نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز این ضایعه را به ملت ایران تسلیت گفت.
وی در پیام خود عنوان کرده است: آیت الله هاشمی رفسنجانی ذخیره نظام اسلامی بود و فقدان وی بی شک احساس می شودو خدمات ارزنده وی هرگز فراموش نخواهد شد.
دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در پیامی عنوان کرد: بدون تردید نام بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان شخصیت بزرگ تاریخ انقلاب در دوران معاصر بر تارک تاریخ پر افتخار ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چون ستاره ای در کنار نام شهدا و امام عزیز و بزرگان این سرزمین خواهد درخشید.
در این پیام آمده است: آیت الله هاشمی یار و یاور امام (ره) و رهبری در طول مبارزات انقلابی بود و در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی رنج های بسیاری متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با قبول مسئولیت های خطیر نقش موثری در پیشبرد اهداف انقلاب داشت.
دکترعلیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در پیامی ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از سال ها خدمت و مجاهدت در راه استقلال، سازندگی و آبادانی ایران اسلامی را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری،همسر مکرمه، فرزندان و بیت معزز و معظم ایشان، جامعه بزرگ روحانیت، مردم شریف ایران و به خصوص خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در سوگ پدر معنوی خود نشسته است تسلیت و تعزیت گفت.
در این پیام آمده است: کار و تلاش خستگی ناپذیر و صبر و استقامت این عالم بزرگ در سنگرهای ریاست جمهوری، ریاست مجلس، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست مجلس خبرگان و فرماندهی کل قوا را فراموش نخواهد کرد و نام نیک ایشان بر اذهان ایرانیان همیشه زنده خواهد ماند.
انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز در پیامی ضمن اظهار تاسف از ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، فقدان این رکن نظام مقدس جمهوری اسلامی را مصیبتی دانست که درد را با دل ملت انقلابی گره زده است.
جمشید زند رئیس اتاق اصناف و عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در پیامی گفت: آیت الله هاشمی علاوه بر نقش آفرینی و تلاش های موثر و هدفمند در مسیر شکل گیری و تثبیت انقلاب اسلامی و نیز جانشینی فرماندهی کل قوا، نقش بی بدیل در بازسازی ویرانی های پس از جنگ تحمیلی و تبیین و ترویج گفتمان سازندگی و توسعه اقتصادی داشت و با شجاعت و نوآوری، اقتصاد کشور را در مسیر مناسب و متناسب با ظرفیت های ایران اسلامی قرار داد.
در این پیام عنوان شده است: جامعه بزرگ اصناف استان مرکزی ارتحال ملکوتی اسوه جهاد و مبارزه و الگوی استقامت و مجاهدت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) را به پیشگاه امام عصر (ع) و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) و ملت بزرگ ایران به ویژه خانواده بزرگوار ایشان، تسلیت و تعزیت عرض می کند.
محسن غفاری سرپرست اداره کل ورزش وجوانان استان مرکزی نیز در پیامی ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و در پیامی عنوان کرد: این انسان خدوم و مجاهد، از پیشگامان مبارزه و نهضت عظیم امام راحل و از جمله افراد برجسته انقلاب شکوهمند اسلامی به شمار می رفت که از عمق جان به ندای قائد عظیم الشأن امام راحل لبیک گفته و به حق در آن دوران سخت مبارزه با رژیم سفاک ستمشاهی در ایثار جان و مال دریغ نورزید و همواره در مسیر اعتلای کلمه طیبه انقلاب اسلامی قبل و بعد از پیروزی و در عصر قیادت آن یگانه دوران، گام برداشت و از جمله افراد مورد اعتماد ایشان بود که بار مسئولیت های سنگینی را در آن دوران به شایستگی بدوش کشید.
هیات فوتبال استان مرکزی نیز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و افزود: این روحانی و سیاستمدار برجسته فقید یکی از یاران وفادار به انقلاب و رهبری باقی ماند و خدمات گسترده و ماندگاری را در مسئولیت خطیر اداره دولت، پس از جنگ تحمیلی و همچنین ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام از خود به جای گذاشت.
این پیام می افزاید: جامعه ورزش وجوانان استان مرکزی این ضایعه بزرگ را به پیشگاه امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بیت مرحوم ایت الله هاشمی، جامعه روحانیت، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و آحاد ملت ایران تسلیت عرض می نماید و از خداوند متعال برای ایشان، علو درجات و برای خانواده‌ آیت‌الله هاشمی صبر و شکیبایی مسئلت دارد.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی بهروانی شامگاه 19 دی ماه جاری در سن 82 سالگی بر اثر عارضه قلبی در بیمارستان تجریش تهران دار فانی را وداع گفت.
6992/6013/تنظیم کننده:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.