به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود:ظرفیت های زیادی در شهرستان زرندیه در حوزه فعالیت های قرآنی وجود داردکه باید همت بیشتری از سوی مسئولان و فعالان قرآنی در باروری و تقویت آن صورت گیرد.
وی گفت: تشکیل شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی در زرندیه یکی از راه های گسترش فعالیت های قرآنی است.
امام جمعه زرندیه یادآور شد:تعمیق شناخت قرآن و ایمان به کتاب وحی در رفتار فردی واجتماعی اقشار مختلف جامعه از اهداف تشکیل این شورا است و فعالیت هایی که به منظور شناساندن مفاهیم و معارف قرآن و تقویت ایمان انجام شود مورد استقبال است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه در این نشست گفت: دشمنان با برنامه ریزی می خواهند تغییر در رفتار، اعتقادات و سبک زندگی اسلامی مردم ایجاد کنندو باید با هوشیاری کامل گسترش فرهنگ قرآنی را در دستور کار داشت.
دبیر شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز در این نشست گفت: پنج موسسه قرآنی در زرندیه وجود دارد که نزدیک به 200 نفر در این مراکز فعالیت دارند و نمونه فعالیت های آن ها برگزاری مسابقه قرآنی گل های محمدی و فاطمی در این شهرستان است.
احمد جوانمرد، اهداف شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی را ترویج آیات و مفاهیم قرآن کریم در حوزه فرهنگ عمومی، تقویت وگسترش انس با قرآن در اقشار مختلف مردم شهرستان، تحقق فرهنگ قرآنی در نظام مدیریت تصمیم گیری وبرنامه ریزی شهرستان ،ارتقاء فعالیت های قرآنی در شهرستان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های دولتی و موسسات غیر دولتی عنوان کرد.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی در شهرستان می تواند نقش موثری در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد که این امر اهتمام جدی مسئولان را می طلبد.
در این نشست تشکیل شورای هماهنگی وتوسعه فعالیت های قرآنی مصوب شد.
شهرستان زرندیه به مرکزیت شهر مامونیه با جمیعت 57هزار و153نفر از شهرستان های دوازده گانه استان مرکزی است.
4896/6013/خبرنگار: حمید فرقانی***انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.