به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان مرکزی افزود: مراحل اولیه و قرارداد اجرای این طرح با سرمایه گذار منعقد شده و این قرارداد برای راست آزمایی منابع مالی سرمایه گذار در کمیته ای متشکل از وزارت دارایی و بانک مرکزی به این وزارتخانه ارسال شده است.
وی ادامه داد: در صورت راست آزمایی منابع مالی سرمایه گذار و اجازه ورود سرمایه توسط این کمیته در بانک عامل نگهداری و با پیشرفت فیزیکی این منابع، به طرح تزریق می شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی پیش بینی کرد: با انجام مراحل اولیه از ابتدای سال آینده طرح بزرگراه امیرکبیر اراک وارد فاز اجرایی می شود.
فیلی از اختصاص سه میلیارد و 500 میلیون ریال به طرح جامع ترافیک شهرستان اراک خبرداد و گفت: این اعتبارات از محل جرایم راهنمایی و رانندگی برای بازنگری و روزآمدی این طرح، متناسب با وضعیت جدید شهر اراک مصوب و به شهرداری ابلاغ شده و امید است از ابتدای سال آینده اجرا می شود.
وی از اجرای فاز دوم طرح مکانیزه پارکبان از ابتدای سال آینده در خیابان های اصلی شهر اراک خبرداد و گفت: اجرای فاز نخست این طرح از سه ماه گذشته به صورت آزمایشی در خیابان های امام حد فاصل میدان ولیعصر تا خیابان محسنی، خیابان حصار، خیابان محسنی، دو خط خیابان شهید شیرودی حد فاصل میدان ولیعصر تا میدان راه آهن اراک آغاز شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک نیز در این نشست گفت: با توجه به نارضایتی مردم و مشکلات اجرای طرح سنتی پارکبان در سطح این شهرستان و ایرادهای پلیس راهنمایی و رانندگی برای اجرای این طرح، طرح مکانیزاسیون پارکبان از سه ماه گذشته در این شهرستان اجرا شده است.
محمد عسگری افزود: در طرح مکانیزاسیون پارکبان حضور عامل انسانی به حداقل رسیده است و تا نیم ساعت نخست پارک برای خودرو ها رایگان منظور می شود.
وی ادامه داد: استفاده کسبه خیابان های اصلی شهر از خودروهای عمومی، ایجاد نظم در پارک خودروها در این خیابان ها و جلوگیری از دریافت هزینه اضافه از مالکان خودرها از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
ارزیابی درخواست شرکت تعاونی کامیونداران محلات برای صدور مجوز واگذاری زمین، بررسی طرح تقاطع های سه گانه شهر شازند، تجزیه و تحلیل رمپ ورودی و خروجی زیر گذر روستای حاجی آباد اراک و رفع مشکلات تداخل ترافیکی خروجی مجتمع خدماتی رفاهی با ورودی شهر جدید امیر کبیر از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.
1955/3075/ خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.