محمدرضا بیدهندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعهدات بلند مدت در قالب پرداخت حقوق مستمری بگیران و تعهدات کوتاه مدت در قالب پرداخت غرامت و بیمه بیکاری به بیمه شدگان و بهره برداران تامین اجتماعی در این استان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: ماهانه به طور میانگین یک میلیون و 424 هزار و 994 تومان به هر مستمری بگیر تامین اجتماعی در استان پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی،رقم پرداختی به مقرری بگیران تامین اجتماعی این استان را در سال جاری 48 میلیارد و 22 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با احتساب شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری استان، ماهانه یک میلیون و 75 هزار تومان به هر نفر از مقرری بگیران این سازمان پرداخت شده است.
بیدهندی یادآور شد: 297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که این رقم با افراد تبعی آنان به 773 هزار و 343 نفر می رسد.
وی اظهار کرد: 75 هزار و 347 نفر مستمری بگیر بازنشسته، ‌از کار افتاده کلی و بازماندگان تحت پوشش تامین اجتماعی استان مرکزی وجود دارد که با احتساب افراد اصلی و تبعی مستمری بگیران این استان، 149 هزار و 94 نفر در این حوزه از خدمات تامین اجتماعی بهره مند می شوند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی توضیح داد: نسبت پشتیبانی یکی از عوامل و شاخص های مهم در محاسبات صندوق های بیمه ای است که از تقسیم شمار بیمه شده به مستمری بگیران حاصل می شود و این نسبت در کشور پنج و 83 درصد و در استان مرکزی با توجه به صنعتی بودن چهار و 75 درصد است که این مسئله هشدار برای صندوق تامین اجتماعی است.
بیدهندی یادآور شد: نسبت مصارف به منابع سازمان تامین اجتماعی در دهه گذشته از 74 و پنج دهم درصد 106 و هشت دهم درصد افزایش یافته است که روند صعودی روز افزون تعداد بازنشستگان یکی از مهمترین علل این مهم بوده است.
وی افزود:مطالبات تامین اجتماعی از صنایع استان مرکزی تا پایان آبان ماه امسال 347 میلیارد تومان است که بیش از نیمی از این مطالبات مربوط به 32 کارگاه بزرگ صنعتی است که به علت رکود حاکم بر بخش صنعت، توانایی پرداخت دیون معوق خود را نداشته اند.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی، گسترش ارایه خدمات غیر حضوری و اینترنتی برای کاهش مراجعه و تسهیل در ارایه خدمات را از اولویت های تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: بر این اساس 64 درصد حق بیمه شدگان خاص، 93 درصد لیست حق بیمه ماهانه پرسنل کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی بدون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و به صورت الکترونیکی پرداخت شده است.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی آنان این تعداد به 773 هزار و 343 نفر افزایش می یابد.

1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.