به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سردار کیومرث عزیزی افزود: این میزان کشفیات کالای قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش کشف 74 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در این رابطه 877 نفر نیز دستگیر و 297 دستگاه وسیله نقلیه نیز از قاچاقچیان کالا توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: از تعداد 797 پرونده تشکیلی در جرایم مرتبط با قاچاق کالا در 9 ماه امسال، ‌74 پرونده دارای ارزش بالای یک میلیارد ریال و 169 پرونده ارزشی بیش از 100 میلیون ریال داشت.
به گزارش ایرنا، سردار عزیزی گفت: بسیاری از کالاهایی که به صورت قاچاق کشف شده جزء کالاهای اساسی و مورد نیاز مصرف‌کننده نیست اما قاچاقچیان سودجو با تبلیغات و ایجاد نیاز کاذب در مصرف‌کننده به مصرف این کالاها در داخل کشور دامن می‌زنند.
وی اظهار کرد: در این مدت همچنین کشف انواع میوه جات قاچاق نسبت به مدت مشابه سال قبل 265 درصد، چای 96 درصد، نوشابه 212 درصد، لباس 33 درصد، پارچه 45 درصد، پتو 618 درصد و برنج 38 درصد افزایش داشت.
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید فراوان بر مبارزه با قاچاق کالا در کشور دارند و نیروی انتظامی در تحقق منویات و تاکیدات ایشان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.
سردار عزیزی بیان کرد: قاچاق کالا به عنوان یک پدیده چندوجهی است که از جنبه اقتصادی، سبب خروج اقتصاد از مسیر سالم، شکل‌گیری اقتصاد زیرزمینی، کاهش تولید ناخالص ملی، افزایش بیکاری، کاهش سرمایه‌گذاری و تغییر الگوی مصرف می‌شود.
وی، توجه به مدیریت مصرف، ساده زیستی و دوری از تجملات، نهادینه سازی تولید ثروت حلال در جامعه و ترجیح مصرف کالاهای داخلی بر کالاهای خارجی را از مولفه های تاثیرگذار در حوزه اقتصاد دانست و گفت: صیانت از اعتبار تولید داخلی در عرصه جهانی وظیفه ملی و اسلامی است و منافع زود گذر نباید منفعت ملی را به خطر اندازد.
استان مرکزی بر اساس آخرین آمار در سال 94 دارای یک میلیون و 461 هزار و 81 نفر جمعیت است.
3005/خبرنگار: معصومه صفری**انتشار دهنده: مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.