استان مرکزی با بیش از یک و میلیون و ۴۲۰ هزار نفر، هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب با ۲ نماینده بیشترین سهم را دارد.

شازند، محلات و دلیجان، ساوه و زرندیه، خمین و تفرش، آشتیان و فراهان هریک با یک نماینده، کرسی نمایندگی استان مرکزی در بهارستان را در اختیار می گیرند.

۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی ایستگاه سفر به بهارستان

بنا بر اعلام رئیس ستاد انتحابات استان مرکزی در نخستین گام از ثبت نام، ۲۱ داوطلب این استان به صورت قطعی در ماراتن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نام نویسی کردند.

به گفته بهروز اکرمی، از مجموع ثبت نام کنندگان روز نخست، ۲۲ نفر مرد هستند که بیشترین ثبت نام کنندگان مربوط به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

اکرمی عنوان کرد: ۶ حوزه انتخابیه در اراک، خمین، محلات، ساوه، شازند، تفرش کار ثبت نام از داوطلبان را در دستور کار دارند.

پیش بینی ۲۳ هیات اجرایی در استان مرکزی 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: 6 هیات اجرایی در حوزه های اصلی و 17 حوزه فرعی در استان مرکزی پیش بینی شده که تاکنون هیات های اجرایی خنداب، کمیجان، میلاجرد و آشتیان تشکیل شده است.

بهروز اکرمی بیان کرد: تسهیل در ارائه خدمت به داوطلبان استان مرکزی با مشارکت هیات‌های نظارت با قوت در دستور کار است.

انصراف نماینده فعلی حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب از ثبت نام در دوره یازدهم

سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در نخستین روز از آغاز رسمی کارزار انتخاباتی مجلس یازدهم در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: تصمیم گرفتم با عدم حضور، راه برای فرهیختگان باز شود تا نخبگان و افرادی لایق و شایسته برای انتخابات دوره یازدهم ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان با وجود سلیقه و آرای مختلف، کنار یکدیگر مطالبات به حق مردم را پیگیری می‌کنند.

جوانان پایِ کارِ روز نخست ثبت نام داوطلبان

در روز آغازین ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در استان مرکزی، تعدادی از جوانان در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ثبت نام کردند.

 داوطلبان ثبت نام کننده از فعالان سیاسی، حقوقی و دانشگاهی هستند که برای این دوره از نمایندگی مجلس پا به عرصه ثبت نام گذاشته اند.

برخی دیگر از داوطلبان جوان نیز در دیگر حوزه های انتخابیه از جمله تفرش، فراهان و آشتیان برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

فضای رسانه‌ای  استان مرکزی با رنگ و بوی انتخاباتی 

بیشتر کانال ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی با اختصاص داده های خود به بحث انتخابات، تمرکز خود را به حوزه های انتخابیه در نقاط مختلف استان داده اند.

اطلاع رسانی در خصوص ثبت نام ها، گزارش جمعبندی از ستاد انتخابات، گمانه زنی ها، انتشار نظرات کارشناسان، نخبگان و احزاب مختلف در خصوص انتخابات مجلس یازدهم از اهم عناوینی است که این روزها بیشتر به چشم می خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.