«محمدرضا حاجی‌پور» روز یک‌شنبه در گفت و گو با ایرنا وزن کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری را یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: وزن کالاهای صادراتی استان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کالاهای استان مرکزی به ۷۷ کشور صادر شده است، عنوان کرد: افغانستان با ۳۹ درصد، ترکیه با ۲۳ درصد، عراق با ۱۷درصد و پاکستان با هفت درصد پذیرای بیشترین محموله های صادراتی امسال استان بودند.

حاجی‌پور فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، قیر، انواع شیشه، الیاف پلی‌استر، گوشت، سیمان و گل و گیاه را بیشترین کالاهای صادراتی استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.

وی میزان واردات استان در سال جاری را نیز ۳۱۴ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، فویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، شمش آلومینیوم،   لوله و میلگرد فولادی، مواد اولیه آب‌میوه و کنسانتره‌ها و پاکت آب‌میوه بیشترین ترکیب محموله‌های وارداتی استان در سال جاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی است که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است باید با حمایت‌های نقدی از صادرکنندگان در راستای تحقق این خواسته معظم‌له بیش از پیش تلاش کرد.

حاجی‌پور اضافه کرد: تولید با کیفیت محور اصلی پیشرفت و توسعه است و رونق تولید باعث افزایش اشتغال و درآمد ملی و بهبود تجارت خارجی می‌شود.

۲هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.