«محمد مخبر» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در زرندیه اظهار داشت: امنیت غذا و دارو برای هر جامعه‌ای اهمیت اساسی دارد و به همین دلیل در صدد هستیم علاوه بر فعالیت در حوزه تولید دارو، تا پایان امسال با افزایش ظرفیت تولید در ستاد اجرایی فرمان امام، حداقل ۱۰ درصد از  واردات گوشت قرمز را به کشور نیز کاهش دهیم.
وی در مورد طرح‌های افتتاحی ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی اظهار داشت: در مجموع اجرای فاز سوم طرح توسعه گلخانه ۵۰ هکتاری هیدروپونیک خشکرود شهرستان زرندیه، طرح‌های توانمندسازی اقتصادی ذوب روی ایجرود در شهرستان آشتیان و زرین شیشه اراک ۸۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که اشتغال به کار یک هزار نفر را به دنبال داشته است.
مخبر گفت: جوانان و کارشناسان بومی این مناطق با عملیاتی شدن این طرح‌ها در اولویت جذب قرار داشتند.

وی یادآور شد: طرح‌های دیگری در حوزه توسعه دامداری، تولید ۱۰ درصد کره مصرفی کشور در شهرستان‌های ساوه و زرندیه در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام قرار دارد.
وی افزود: مجموع سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان مرکزی نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده است که تا پایان امسال منجر به تولید ۱۲ هزار و ۸۰۰ شغل می شود.

امروز با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار مرکزی و شماری از مسوولان ۲ واحد گلخانه‌ای در زمینه تولید گوجه فرنگی گوشتی و فلفل دلمه‌ای رنگی با توان اشتغال ۷۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال در مجتمع کشت و صنعت خشکرود شهرستان زرندیه به بهره‌برداری رسید.

شهرستان زرندیه به عنوان یکی از قطب‌های صنعت و کشاورزی استان مرکزی بیش از ۶۴ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.