«سید محمد کریمی» روز دوشنبه در همایش افزایش ضریب نفوذ بیمه اماکن شهر و روستاهای استان مرکزی در اراک افزود: ضریب پوشش این صنعت در کشورهای پیشرفته بین ۶ و پنج دهم تا هفت درصد است.

  وی بر فرهنگ‌سازی و همکاری رسانه‌ها در ترویج صنعت بیمه تاکید کرد و اظهار داشت :  ستاد حوادث غیر مترقبه در کشور بسیار فعال بوده و بلایای طبیعی در ایران اسلامی زیاد است و بهره گیری از صنعت بیمه از جمله راهکارهای مقابله با این حوادث به شمار می رود.

کریمی یادآور شد: لایحه ایجاد صندوق حوادث غیر مترقبه توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارایه شده که با رفع برخی ایرادات و فعال شدن این صندوق، بیمه مسکن در شهرها و روستاها تا یک کف مشخص اجباری می‌شود.

وی ادامه داد: اجباری شدن بیمه در شهرها و روستاها نقش مهمی در افزایش ضریب بیمه در کشور و مصون شدن مردم در برابر حوادث طبیعی به همراه دارد.

 دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران خاطرنشان کرد: بخشی از حق بیمه در صندوق بلایای طبیعی  توسط دولت و بخشی توسط مردم پرداخت می‌شود.

کریمی تشویق و آگاهی مردم از مزایای بهره گیری از بیمه، ارایه خدمت مناسب، پرداخت خسارت به هنگام و ترویج فرهنگ بیمه در جامعه را از جمله مهمترین راهکارهای افزایش ضریب پوشش بیمه در کشور عنوان کرد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: صنعت بیمه ابزار مناسبی برای افزایش آسایش و آرامش افراد جامعه و کاهش مشکلات و رنج مردم در زمان بلایای طبیعی به شمار می رود.

سید «علی آقازاده» افزود: آشنا نبودن مردم از مزایای بیمه و مشکلات اقتصادی از جمله مهمترین عوامل بی میلی مردم برای استفاده از صنعت بیمه در فعالیت‌ها است و نیاز است مزایای این صنعت  اس سوی مسئولان به افراد جامعه منتقل شود.

وی ادامه داد: مدیران صنعت بیمه استان مرکزی باید با برگزاری همایش‌ها و انجام هدفگذاری‌ها، زمینه افزایش ضریب بیمه در استان را فراهم کنند تا زمینه  افزایش ضریب نفوذ بیمه فراهم شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ بیمه در کشور و استان مرکزی افزایش آسایش و آرامش، کاهش مشکلات در جامعه و افزایش روحیه امید را به همراه دارد.  

آقازاده یاد آور شد: استان مرکزی چهارمین استان صنعتی کشور است و نیاز است برای کاهش فاصله پرداخت ضریب خسارت با ضریب پوشش بیمه، عقد قرارداد این صنایع برای بهره مندی از بیمه با شرکت‌های استانی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: یکی از کارگروه های چهارده گانه این استان کارگروه ضریب پوشش بیمه و بازتوانی در جامعه است.

«مهدی زندیه وکیلی» نفوذ بیمه ساختمان‌های مسکونی در جامعه را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت کشور عنوان کرد و افزود: استان مرکزی در این زمینه نسبت به متوسط کشوری از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است و افزایش این ضریب در دستور کار مسئولان استانی قرار دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه بیمه ساختمان‌های مسکونی در کشور رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: بیمه برخی از ساختمان‌های این استان به دلیل استفاده آنها از تسهیلات بانکی بوده و افزایش ضریب پوشش بیمه در این بخش نیازمند تلاش بیشتر مدیران و مسئولان صندوق های بیمه ای استان دارد.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی های انجام شده اکنون تمامی ساختمان‌های دولتی در برابر حوادث طبیعی بیمه بوده و ساختمان بدون بیمه در استان وجود ندارد.

وی عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه را سه عامل مهم در تصادفات رانندگی عوان کرد و گفت: اقدامات بسیاری برای کاهش حوادث رانندگی در استان مرکزی انجام شده و نیاز است برای افزایش فرهنگ استفاده از بیمه، اعتباری توسط سازمان‌های بیمه‌ای به این بخش اختصاص یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: از ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد معادل ۱۲ درصد آنها تحت پوشش بیمه هستند.

«حمید غیاثی» افزود: ۴۶۶ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی وجود دارد که ۶۶ هزار و ۲۰۰ واحد معادل ۱۵ درصد آنها تحت پوشش بیمه قرار داشته و این استان با سه درصد بیشتر از میانگین کشوری رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ضریب پوشش بیمه در مسکن شهری استان مرکزی هشت و روستاها ۱۲ درصد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: ضریب پوشش بیمه ساختمان در کشور و استان نشان از عدم موفقیت سازمان های بیمه‌گر در این حوزه است.

غیاثی افزود: کشور ایران بر اساس موقعیت جغرافیایی ویژه جزء ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان و در وقوع حوادث و بالایای طبیعی جزء پنج کشور دنیا است.

وی ادامه داد: بخشی از کشور ایران به دلیل شرایط آب و هوایی گوناگون سالانه شاهد سیل و خشکسالی و بخشی از کشور به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل ها شاهد زلزله است که بهره گیری از بیمه از جمله راهکارهای مقابله با این حوادث است.

استان مرکزی واقع در قلب ایران با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور شهرت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.