سید « علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی در اراک افزود: توجه به احزاب و تفکرات سیاسی همواره در نظام های مختلف وجود دارد اما این علایق و تفکرات نباید کوچکترین تاثیری بر فرآیند برگزاری عرصه انتخابات داشته باشد و همه باید مسئولیت خود در برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به بهترین نحو انجام دهند و از آرای مردم امانتداری کنند.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم آبروی نظام اسلامی است و با هر متخلفی که در فرآیند انتخابات خدشه ای وارد وارد کند، برخورد قانونی می شود.

استاندار مرکزی اضافه کرد: کوچکترین تخلف انتخاباتی از فرمانداران و یا زیرمجموعه‌های آنها و دست‌اندرکاران امر پذیرفتنی نیست.

آقازاده گفت: بحث آموزش به دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کشور در شرایط فعلی بیش از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد ملی دارد و این مهم باید روز به روز بین آحاد جامعه و مردم با مسئولان تقویت شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، بزرگترین رویداد سیاسی کشور در سال جاری است و مردم بدون شک با حضور حداکثری خود در این عرصه، برگ زرین دیگری بر افتخارات نظام می افزایند.

آقازاده اظهار داشت: حضور اقشار مختلف مردم کشور در راهپمایی‌های میثاق با رهبری نشان از وحدت مردم است و این مسئولان باید قدر ملت را بدانند و از برخی اختلافات بپرهیزند و همه تلاش خود را برای حل مشکلات مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها به کار گیرند.

وی یادآور شد: استان مرکزی در بحث ناآرامی‌های ۱۰ روز گذشته کشور جزو بهترین استان‌ها به لحاظ تامین امنیت بود و در این استان حتی یک شیشه فرو نریخت که این مهم نشان از هوشمندی و وحدت بالای مردم استان مرکزی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تفکرات سیاسی نباید در روند انتخابات تاثیرگذار باشد و همه باید در کنار یکدیگر، دست در دست هم دهند تا این دوره از انتخابات نیز به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

«بهروز اکرمی» افزود: مدیران و مسئولان باید همه تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند و در حفظ آرای مردم در انتخابات کوشا باشند و بدانند کوچکترین حرکات و قدم‌های آنان از نظر پروردگار پوشیده نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: انتخابات باید در چارچوب قانون برگزار شود و همه باید تلاش کنند تا از این آزمون سربلند خارج شوند.

رئیس بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات، نظارت بر حسن اجرای انتخابات و نحوه اجرای آن بر عهده وزارت کشور است و در این راستا تشکیل هیات‌های بازرسی به استان‌ها ابلاغ و این مهم در استان مرکزی تشکیل شده است.

«سعید فرخی» افزود: همه باید تلاش کنند تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با شور ویژه، رعایت قوانین و مقررات و حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی بیان کرد: نظارت بر روند انتخابات در مراحل مختلف امری ضروری است و با هرگونه تخلف باید برخورد جدی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: تاکنون سه نشست تخصصی هیات بازرسی انتخابات در این استان برگزار و موارد لازم ابلاغ شده است.

فرخی اظهار داشت: تعامل مناسبی بین بازرسی انتخابات شهرستان‌ها با مرکز استان وجود دارد و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست گفت: همه باید تلاش کنند تا در انتخابات پیش‌رو حقی از نظام و هیچ فردی تضییع نشود.

حجت‌الاسلام «امیدرضا مبارک‌آبادی» افزود: تفاوت برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورهای دنیا در اجرای مردمی و نظارت مردمی انتخابات است.

وی بیان کرد:  بیش از هفت هزار نفر از اقشار مختلف مردم این استان در شبکه نظارتی انتخابات استان فعالیت می‌کنند.

در نشست ستاد انتخابات استان مرکزی مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان مرکزی تا زمان برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هر هفته یک نشست ویژه با رئیس هیات نظارت داشته باشند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان و جمیعت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری، دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.