سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: ترویج فرهنگ دینی و برگزاری نماز جماعت توسط مردم برای افزایش اثربخشی آن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و باید این مهم در دستور کار مسئولان استان مرکزی قرار گیرد.
وی ادامه داد : حفظ جزء ۳۰ قرآن توسط پنج هزار دانش آموز در اراک از جمله آثار ترویح فرهنگ دینی توسط مردم است.
استاندار مرکزی گفت: ترویج و برگزاری نماز جماعت از جمله وظایف شخصی و فردی افراد بوده و این مهم باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
آقازاده از برگزاری چهارمین اجلاسیه نماز استان مرکزی در اراک خبرداد و خاطر نشان کرد: این اجلاسیه سوم آذرماه در اراک برگزارمی شود.
وی ادامه داد: برگزاری این اجلاسیه فرصتی برای توجه و ترویح هرچه بیشتر نماز در شهرستان های استان مرکزی است.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه فضا باید به گونه ای آماده‌شود که زمینه افزایش هرچه بیشتر گروه هدف که دانش آموزان و نسل جوان جامعه است، در این حوزه افزایش یابد.
آقازاده افزود: دبیرخانه ستاد باید با سرکشی و نظارت بر نمازخانه های مدارس و ادارات مشکلات و کمبودهای موجود را احصا و زمینه رفع آنها را فراهم کند.
معاون اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری اجلاسیه نماز استان با کمترین هزینه و بیشترین اثرگذاری در دستور کار مسئولان است،
سعیدفرخی افزود: تلاش می شود این اجلاسیه با کمترین هزینه وبا بهره گیری از ظرفیت های ادارات برگزار شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز دراین نشست گفت: چهارمین اجلاس نماز استان با عنوان نمار و مدرسه سوم آذر ماه در اراک برگزار می شود.
جچت الاسلام «علی رودبارانی» افزود: این اجلاسیه ویژگی ها و نقاط قوتی نسبت به سال های گذشته دارد که آغاز فعالیت دبیرخانه این اجلاسیه از ۲ ماه گذشته و بومی سازی شیوه نامه‌هااز جمله این ویژگی ها است.
وی ادامه داد؛ برگزاری پیش اجلاسیه هایی در ۱۵ منطقه آموزش و پرورش استان مرکزی طراحی شده و بر این اساس هر هفته ۶ برنامه در هر منطقه استان برگزار می شود.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی خاطر نشان کرد؛ بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این برنامه هابرای چهار گروه شامل دانش آموزان، اولیا، معلمان و مسئولان برگزار می شود.
حجت الاسلام رودبارانی از برگزاری  ۱۰۰ برنامه پیش اجلاسیه نماز دراستان مرکزی خبر داد و گفت؛ برگزاری این برنامه ها از هفته گذشته آغاز و تا برگزاری اجلاسیه ادامه‌می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: اقامه نماز از جمله راهبردهای مهم آموزش و پرورش است که برگزاری این آیین در مدارس در دستور کار قرار دارد.
شهریار فولادوند افزود: بیش از ۶۰۰ نفر از فرهنگیان و ۲۰۰ نفر از روحانیون شاغل در آموزش و پرورش وظیفه اقامه نماز در مدارس استان مرکزی را برعهده‌دارند .
وی ادامه داد: ۲۰۰ نفر از روحانیون سال گذشته در طرح امین آموزش و پرورش استان مرکزی حضور یافته و نماز جماعت را در مدارس برگزار کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی برگزاری دوره های مبتنی بر آسیب شناسی نماز را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت؛ در این دوره ها اقداماتی که افزایش اقامه نماز در بین دانش آموزان مورد بررسی قرار می گیرد.

فولادوند افزود: همچنین در این دوره ها تشویق برای برگزاری نماز در مدارس انجام می شود.
وی ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان ناحیه ۲ اراک تمامی جزء ۳۰ و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیمی از این جزء را سال گذشته حفظ کرده اند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲  هزار و ۲۶۹  مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.